Science café nijmegen: klimaatverandering

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 23

Science caf

Klimaat verandering (Science Café Nijmegen)

een avond over de oorzaken, scenario's, gevolgen en aanpak

Het klimaat is hot! In drie van de laatste vier seizoenen overtrof de gemiddelde temperatuur ruimschoots de oude recordwaarden van 300 jaar Nederlandse meteorologie. Wereldwijd komen weersextremen als orkanen, hevige neerslag en langdurige droogte steeds vaker voor. Onder wetenschappers groeit er langzamerhand consensus: het klimaat verandert, zeer waarschijnlijk door menselijk toedoen. De gevolgen zijn mogelijk desastreus en een aanpak vereist urgentie. De klimaatproblematiek is echter complex en derhalve onderwerp van verhit debat. Het Science Café van dinsdag 11 september a.s. gaat over de klimaatverandering. Te gast zijn klimatoloog Rob van Dorland (KNMI), hoogleraar klimaathydrologie Pavel Kabat (Wageningen UR), Leo Meyer (Intergovernmental Panel on Climate Change, Milieu- en Natuurplanbureau) en publicist/IPCC expert reviewer Hans Labohm. Met hen zal worden gezocht naar een antwoord op vragen als “wat is er precies aan de hand?”, “wat staat ons te wachten?” en “wat kunnen we doen?”.

De aanvang is om 20.00 uur, maar al vanaf 19.30 uur is er live muziek van The Trashures. De entree is gratis. Meer info vind je op www.sciencecafenijmegen.nl

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Science caf

Aaah, waarom altijd die onmogelijke datums? Dit is al de derde waar ik graag bij wil zijn, maar wat niet zal gaan pi.gif
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Science caf

hmmmm.....is niet onmogelijk voor mij...eens kijken of ik dat kan combineren met e.e.a., lijkt me wel boeiend.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 4.546

Re: Science caf

Het lijkt me nog steeds eens interessant om daar naar toe te gaan, zeker nu ik er studeer. Who knows pi.gif
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Science caf

Okee Assass, die staat. Zie ik je daar? Ik zal...herkenbaar gekleed gaan :D

Dit ook in het kader van alleen is ook maar alleen en met zijn 2en weet je meer dan 1, etc. Toch fijner om een kroeg in te lopen en weten dat je met iemand gaat bierdrinken en ouwehoeren, hoe dan ook pi.gif
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Science caf

Ik zal...herkenbaar gekleed gaan


Ik hoop toch niet dat je doet wat ik denk dat je gaat doen :D
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Berichten: 4.546

Re: Science caf

Haha, sorry Lala, ik denk dat ik de "ooit" ben vergeten :D En bier drinken doe ik ook al niet, ja ik ben een party pooper 8-)
Ik hoop toch niet dat je doet wat ik denk dat je gaat doen :D
Oooo dat was wel eeeerug duidelijk, of niet dan :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Science caf

Ik hoop het wel. Kan hij weer wat uitdelen en Miels daarvan een foto sturen. Wordt-ie blij van. 8-)

Kuch. Eh, on topic maar weer? :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer