[Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 219

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

ikzelf ben van het vrouwelijke geslacht en ik had meteen in het eerste middelbaar voor wetenschappelijke gekozen in een technische school,

nu volg ik industriele wetenschappen en het intereseert mij heel erg,

voor mij geen taalvakken !!

ik denk ook niet dat vrouwen slechter ( of beter ) zijn dan mannen, maar ik geloof ook dat er gewoon te weinig meisjes zich ervoor interesseren..

cleopatra :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

Ik zit nu in de 3e en dus nu is de profiel keuze er. En op het moment gaat ongeveer de hele klas N&G doen, omdat ze allemaal dokter enzo willen worden.

Bean :shock:

ps: ik ga N&T doen
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

zeker niet slechter of beter.

Op msn komt alles anders over dan dat je het bedoelt hebt.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Berichten: 11

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

bean schreef:Ik zit nu in de 3e en dus nu is de profiel keuze er. En op het moment gaat ongeveer de hele klas N&G doen, omdat ze allemaal dokter enzo willen worden.  

Bean ;)

ps: ik ga N&T doen
Ik zit ook in de 3e, ik ga -als meisje- C&M doen :shock:

Hoe bevestigend voor richel_richel. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

tja en ik ben een jongen en ga volgend jaar wiskunde b12 en natuurkunde op vwo niveau doen.. Al is het alleen maar om mijn punt kracht bij te zetten.

:shock: nee hoor. maar exacte vakken spreken mij veel meer aan. cultuur ook nog wel. maar economie totaal niet.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Berichten: 16

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

bean schreef:Naar aanleiding van de brief van Noa vroeg ik me ook af waar er hier meer van zijn: mannen of vrouwen. Kunnen we ook meteen zien of het waar is dat mannen beter zijn in exacte vakken dan vrouwen.

Bean :shock:
zo'n poll zou dat heus niet kunnen vertellen hoor of jongens beter zijn in exacte vakken das is echt een superstinktheorie. dat ik op deze poll stem is toevallig want ik, als meisje, ben meer geinteresseerd in de andere onderwerpen zoals nat en scheik, heelal ed. dat bij deze poll eruit komt dat er meer jongens op zouden zitten bewijst dus helemaal niets. ;)

Berichten: 45

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

Man...

Zijn toch heel wat meer mannen hir op dit forum...

Meiden, feel special :shock: .

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

Cleopatra schreef:ikzelf ben van het vrouwelijke geslacht en ik had meteen in het eerste middelbaar voor wetenschappelijke gekozen in een technische school,

nu volg ik industriele wetenschappen en het intereseert mij heel erg,

voor mij geen taalvakken !!

ik denk ook niet dat vrouwen slechter ( of beter ) zijn dan mannen, maar ik geloof ook dat er gewoon te weinig meisjes zich ervoor interesseren..

cleopatra   :shock:
Het een is toch een gevolg van het ander?
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 19

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

Ik ben een meisje, en ik zit in 4VWO en doe daar natuur en gezondheid, in mijn klas zitten maar liefst 2 jongens en 24 meisjes! hetzelfde geldt voor de natuur en techniek klassen, dus ik denk dat het onzin is dat mannen beter en/of meer geinteresseerd zijn in exacte vakken.

misschien laten vrouwen zich gewoon minder horen....

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

san schreef:Ik ben een  meisje, en ik zit in 4VWO en doe daar natuur en gezondheid, in mijn klas zitten maar liefst 2 jongens en 24 meisjes! hetzelfde geldt voor de natuur en techniek klassen, dus ik denk dat het onzin is dat mannen beter en/of meer geinteresseerd zijn in exacte vakken.

misschien laten vrouwen zich gewoon minder horen....
Dus...? Uiteraard, het is een aparte situatie daar bij jullie, maar eerder zeldzaam dan regel.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 19

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

daar ben ik het niet mee eens, onze school heeft ook een leraren tekort, dus er zijn veel invallers van andere scholen, die zeggen dat het ook zo is bij hun op school. Ook is het zo dat dit nu al een poosje is. Ik denk niet dat het overal zo is, maar wel dat er bij de exacte vakken niet alleen mannen/jongens zijn!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

Ik denk niet dat het overal zo is, maar wel dat er bij de exacte vakken niet alleen mannen/jongens zijn!
Nee, tuurlijk niet. Dat is het ultieme en dat beweert ook niemand.
daar ben ik het niet mee eens, onze school heeft ook een leraren tekort, dus er zijn veel invallers van andere scholen, die zeggen dat het ook zo is bij hun op school. Ook is het zo dat dit nu al een poosje is.
Ikzelf ben ook leraar en werk en werkte al op verschillende scholen. Niet alleen daarover, maar ook over de verdeling bij studies, kan ik vertellen dat de meerderheid echt wel mannen zijn. Toegegeven het aantal vrouwen in deze technische richting is de laatste jaren harder gegroeid dan de mannen.

We moeten het echter niet uit het verband rukken en een gedeelte gaan uitvergroten...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

Op universitair niveau (in België dan) kan ik bevestigen dat in de exacte richtingen (zowel zuivere wetenschappen als toegepaste wetenschappen) meer jongens dan meisjes zijn.

Daarbij is het inderdaad wel zo dat het verschil kleiner is aan het worden. Momenteel zitten we in mijn richting met een 65/35 verhouding ongeveer, en dat is het hoogste meisjespercentage ooit in deze richting.

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

Math schreef:
san schreef:Ik ben een  meisje, en ik zit in 4VWO en doe daar natuur en gezondheid, in mijn klas zitten maar liefst 2 jongens en 24 meisjes! hetzelfde geldt voor de natuur en techniek klassen, dus ik denk dat het onzin is dat mannen beter en/of meer geinteresseerd zijn in exacte vakken.

misschien laten vrouwen zich gewoon minder horen....
Dus...? Uiteraard, het is een aparte situatie daar bij jullie, maar eerder zeldzaam dan regel.


Waarvan tot op heden maar 25% van de vrouwen dit forum bezoeken schijnbaar...

En dat moet ergens aan liggen; dat er zoveel mannen meer dit forum wel bezoeken dan vrouwen. :shock:
Ik ben geen wetenschapper, heb wel veel belangstelling voor van alles. Ik hoop veel te leren van de mede forummers

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: [Trivia] Geslacht van de forumbezoekers

Lady schreef:Waarvan tot op heden maar 25% van de vrouwen dit forum bezoeken schijnbaar...

En dat moet ergens aan liggen; dat er zoveel mannen meer dit forum wel bezoeken dan vrouwen.   :shock:
Ja, het gaat natuurlijk om meer zaken dan enkel interesse in wetenschap... Mensen moeten ook interesse hebben om een forum te bezoeken, over wetenschap te praten, etc. etc. Blijkbaar zijn er dan veel meer jongens dan meiden die daaraan voldoen getuige de verdeling op dit forum.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Reageer