Examen chemie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Examen chemie

Hallo, Heb examen chemie afgelegd, en er waren enkele vragen bij die ik niet kon, of waar ik niet zeker van ben. Uiteraard is dit geen huiswerk of practica, slechts een post om mijn nieuwsschierigheid te bevredigen. Maar langs de andere kant, leer ik toch niks als ik geen antwoorden heb? Heb ze even geupload:

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou het in ieder geval bijzonder aprecieren als ik wist waar mijn fouten zitten.

groetjes
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Examen chemie

Voor vraag 4:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Polaire_verbinding

binas tabel 40A elektronegativiteit

binas tabel 54 bindingshoeken

binas tabel 53 bindingslengten
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 288

Re: Examen chemie

bij vraag 1

A + B --> C

als er van elke stof 0,5 mol/l aanwezig is moet je de richting van de reactie voorspellen door de reactiequotient Qc te berekenen: (0,5)/(0,5)2= 2 en dit te vegelijken met Kc. Qc moet verkleinen dus de reactie gaat naar links.

reactie A ........ + B ---> C

start : 0,5 ........ 0,5 -----> 0,5

evenw 0,5+x ......055+x ------> 0,5-x

dit stoppen in Kc en x uitrekenen

vraag 2

Ag: 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s2 3d10 4p6 5s2 4d9 mara door inversie wordt het 5s1 4d10

Voor het ion verwijnt het elektron uit de 5s1 dus wordt 5s0

vraag 3 roosterenergie is de energie die vrij komt bij het vormen van een ionrooster

roosterenergie is recht evenredig met de ionlading: hier is dit voor beiden 1+ 1- en speelt dus geen rol

roosterenergie is omgekeerd evenredig met de ionstraal; Na+is het kleinste ion dus NaCl heeft de grootse roosterenergie

vraag 5

De celpotentiaal = U Cu systeem - U Al systeem

dan moet je de Nernstvergelijking toepassen

Nernst

als Cu2+ wordt toegevoegd zal de U cu stijgen dus ook U cel

Al verwijderen heeft geen invloed want per def is dit 1

Al3+ verminderen doet U Al dalen en dus de U cel stijgen

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Examen chemie

Ok, bedankt allen
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 40

Re: Examen chemie

Ok, bedankt allen
dat examen lijkt sprekend op datgene dat ik gehad heb als tweede zit vorige maandag.....

en in het andere topic (zwak sterk zuur samen) kende je kielemoes, dus ik denk dat je in het 1ste of 2de zit op het kaho chemie of blt :D

tot zover sry voor het offtopic gedoe 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Examen chemie

Ik zat in hetzelfde klaslokaal als jij die dag. Het was echt een geflipt examen :D
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 40

Re: Examen chemie

Ik zat in hetzelfde klaslokaal als jij die dag. Het was echt een geflipt examen :D
was tof examen e :D 8-) :D

en wss zit je in vdk aangezien het iets anders was dan het mijne datgene dat je hier inscande :?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Examen chemie

Inderdaad, Ik ben benieuwd of haar examen volgend jaar ook zo moeilijk gaat zijn hahahaahahahahaha
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Reageer