Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 2

Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Wann. op mijn naam op Google wordt gezocht wordt als eerste een beetje naïef bericht van mij gevonden dat ik in mei 2006 gepost heb. Zou dat alsjeblieft weg kunnen. Inc. dit bericht uiteraard...


GRMW

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Verander de user name of maak de posts anoniem... de volgende keer dat google langs komt is het een andere naam (duurt een paar week tot een paar maand) en de doorverwijzing loopt ook dood.


ps. er is een bug in het systeem overigens: ls je een quote doet van een post van voor de naamsverandering staat deze quote nog onder de oude naam, niet de nieuwe.


pps. Ik zou persoonlijk het geen gek idee vinden als alle posts met de tijd anoniem zouden worden. Bijvoorbeeld alle posts ouder dan 24 maanden. Dat moet natuurlijk wel goed gedaan worden (= het is vrij ingewikkeld als je alle details overweegt) omdat anders die oude discussies niet te volgen zijn. Forgive and Forget? Niet alles dat bewaard kan worden moet ook perse daadwerkelijk bewaard worden. [Dit is niet direct een feature request]


ppps. Door een speciale pseudoniem [die lijkt op een echte naam] te gebruiken voor deze site kun je natuurlijk ook een zekere afstand bereiken tussen jezelf en je meningsuiting.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

De reden dat jij die topic als eerste ziet in de google hits is omdat google weet dat jij deze website ooit hebt bezocht en dus de voorkeur geeft aan resultaten van websites die je ooit bezocht hebt. Andere mensen die nooit op deze website geweest zijn zullen die waarschijnlijk erges verder te zien krijgen. Ook is het beter, zoals qrnlk zegt, om een echte nickname te gebruiken waarbij je je eigen naam niet gebruikt.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

De reden dat jij die topic als eerste ziet in de google hits is omdat google weet dat jij deze website ooit hebt bezocht en dus de voorkeur geeft aan resultaten van websites die je ooit bezocht hebt. Andere mensen die nooit op deze website geweest zijn zullen die waarschijnlijk erges verder te zien krijgen.
Dat is volgens mij niet hoe het werkt. Als ik het uit probeer op een andere computer komt er ook hetzelfde uit. WSF is gewoon een zeer veel bezochte en sterk verbonden website... google neemt dat mee in haar ranking.
Ook is het beter, zoals qrnlk zegt, om een echte nickname te gebruiken waarbij je je eigen naam niet gebruikt.
Inderdaad.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Dat is volgens mij niet hoe het werkt. Als ik het uit probeer op een andere computer komt er ook hetzelfde uit. WSF is gewoon een zeer veel bezochte en sterk verbonden website... google neemt dat mee in haar ranking.


Oh dan is het ook toevallig dat die link daar altijd als eerste staat. Maar normaal houdt google ook rekening met de websites die je vaak bezoekt als ze daar ergens google ads of google analytics hebben staan.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Marten Wybe schreef:Wann. op mijn naam op Google wordt gezocht wordt als eerste een beetje naïef bericht van mij gevonden dat ik in mei 2006 gepost heb. Zou dat alsjeblieft weg kunnen. Inc. dit bericht uiteraard...


GRMW
Nee, dit gaat niet weg. Zie onze regels:
Verwijderen van berichten

Het komt wel eens voor dat een gebruiker vraagt of we een bericht of onderwerp van hem willen verwijderen. Hier willen we het volgende over kwijt:
  • Één van de doelen van Wetenschapsforum is het verzamelen en inzichtelijk maken van kennis. Als wij denken dat een onderwerp een bijdrage aan het forum levert zou het lijnrecht tegenover onze doelstelling staan dit te verwijderen.
  • Als een onderwerp gesloten is maar niet verwijderd, betekent dit dat het betreffende onderwerp als voorbeeld dient van ongewenste of onjuiste onderwerpen en het zal daarom ook blijven staan.
  • Alle geplaatste berichten met hun inhoud zijn eigendom van Wetenschapsforum (zie disclaimer). Het staat ons dus vrij de berichten naar ons eigen inzicht te bewaren voor het publiek.
  • Denk na voordat je een bericht plaatst.
Komt nog bij dat er door meerdere mensen op je gereageerd is. De hele discussie zou dan niet meer kloppen.

ps. er is een bug in het systeem overigens: ls je een quote doet van een post van voor de naamsverandering staat deze quote nog onder de oude naam, niet de nieuwe.
Is geen bug. Dat is hoe het systeem is opgebouwd, net zoals alle andere forumsystemen trouwens. BBcode is net als HTML een opmaakcode (zou jij moeten weten). Je voert harde code in die niet afhankelijk is van variabelen. Zo kun je bijvorbeeld ook Homer Simpson quoten, terwijl die geen lid is van WSF:
D'oh!
Zie ook
pps. Ik zou persoonlijk het geen gek idee vinden als alle posts met de tijd anoniem zouden worden. Bijvoorbeeld alle posts ouder dan 24 maanden. Dat moet natuurlijk wel goed gedaan worden (= het is vrij ingewikkeld als je alle details overweegt) omdat anders die oude discussies niet te volgen zijn. Forgive and Forget? Niet alles dat bewaard kan worden moet ook perse daadwerkelijk bewaard worden. [Dit is niet direct een feature request]
Ben ik absoluut een tegenstander van. Discussies worden gevoerd tussen mensen en als op een gegeven moment alles anoniem is dan is absoluut niet meer te volgen wie nu welke standpunten inneemt en waarop gereageerd wordt door de ander.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Ger schreef:Is geen bug. Dat is hoe het systeem is opgebouwd, net zoals alle andere forumsystemen trouwens. BBcode is net als HTML een opmaakcode (zou jij moeten weten). Je voert harde code in die niet afhankelijk is van variabelen. Zo kun je bijvorbeeld ook Homer Simpson quoten, terwijl die geen lid is van WSF:

Zie ook Ben ik absoluut een tegenstander van. Discussies worden gevoerd tussen mensen en als op een gegeven moment alles anoniem is dan is absoluut niet meer te volgen wie nu welke standpunten inneemt en waarop gereageerd wordt door de ander.
.... ik zeg nog zo expliciet dat dit heel zorgvuldig moet worden gedaan en dat het een beetje complex is.... Als je het goed doet krijgt elke poster in die discussie een eigen unieke naam die niet gekoppeld is aan diens huidige user account... dan kun je nog steeds de posters onderscheiden (en dus de discussie volgen) zonder dat dit de reputatie van mensen die twee jaar later wellicht er heel anders over denken nog kan beschadigen.


Het punt is gewoon dat mensen het recht hebben om hun mening te veranderen (die noemen we "leren"), door een permanente record zoals dit forum die ook nog eens zeer hoog in google komt te staan, kan het zijn dat mensen jaren later nog geconfronteerd worden met een ondoordachte opmerking uit het verleden. Om dit te voorkomen, vooral voor bijvoorbeeld minderjarigen, zou het inbouwen van automatisch vergeten en vergeven waarschijnlijk veel pijn en problemen voorkomen. Merk op dat zodra iemand met een klacht komt (zoals marten in dit geval) het al te laat is.


[dit zeg ik met ongeveer 12 jaar internet ervaring, usenet, wiki, fora, weblogs, etc... trust me: Het kan soms zeer vervelend zijn. Gelukkig verdwijnen de meeste "permanente records" vroeger binnen 7 jaar van het net, maar ze zijn tegenwoordig volhardender geworden.]
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

qrnlk schreef:Ga naar ik zeg nog zo expliciet dat dit heel zorgvuldig moet worden gedaan en dat het een beetje complex is.... Als je het goed doet krijgt elke poster in die discussie een eigen unieke naam die niet gekoppeld is aan diens huidige user account... dan kun je nog steeds de posters onderscheiden (en dus de discussie volgen) zonder dat dit de reputatie van mensen die twee jaar later wellicht er heel anders over denken nog kan beschadigen.


Het punt is gewoon dat mensen het recht hebben om hun mening te veranderen (die noemen we "leren"), door een permanente record zoals dit forum die ook nog eens zeer hoog in google komt te staan, kan het zijn dat mensen jaren later nog geconfronteerd worden met een ondoordachte opmerking uit het verleden. Om dit te voorkomen, vooral voor bijvoorbeeld minderjarigen, zou het inbouwen van automatisch vergeten en vergeven waarschijnlijk veel pijn en problemen voorkomen. Merk op dat zodra iemand met een klacht komt (zoals marten in dit geval) het al te laat is.
Natuurlijk mogen mensen hun mening veranderen, maar wat let ze dan om dat te melden in het topic?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Natuurlijk mogen mensen hun mening veranderen, maar wat let ze dan om dat te melden in het topic?
Omdat ze op een blauwe maandag het eens gepost hebben en vervolgens zich hier toch niet helemaal thuis voelden... er al jaren niet geweest zijn... tot die ene sollicitatiegesprek ze er aan herinnerde.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Zie daar het nut van een pseudoniem.

Het is natuurlijk wel een erg flauw bedrijf als het de uitkomst baseert op een enkele google zoek resultaat.

Als ze al google gebruiken, heb je het al tot de laatste 5 gehaald, en ben je dus een erg goede kanshebber, daar doet google niks aan af.

Een goed remidie is natuurlijk om onder diezelfde naam nu heel erg knappe en intelligente berichten te posten op dit forum :D

Hoeveel Marten Wybe's zijn er eigenlijk in Nederland?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Overigens staat de datum vermeld bij de berichten. Als men je ernaar vraagt kan je daar makkelijk naar verwijzen. Zo geef je aan dat je graag iets bijleert en niet te koppig bent om je mening te wijzigen. (Voilà, 't zit 'm in de presentatie.)

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Dan moet je geen conservatief tegenover je hebben... :D vergelijk maar.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Please Register or Log In

The story you requested is available only to registered members.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Kan dit niet weg!?! (een oude post van me)

Sorry... (pay walls are evil, evil I tell you!)


search google....
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Reageer