Extractie van LSA met gebruik van methanol

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Extractie van LSA met gebruik van methanol

Items needed: 1. About 200 grams of MORNING GLORY SEEDS.

2. 200 cc. of petroleum ether (make sure it's PETROLEUM ether)

3. Small piece of window screen or strainer.

4. A couple of large glasses.

5. One old cookie tray.

6. 260 cc. of wood alcohol.

What to do:

1. Grind up about 170 grams of seeds. (Wash the seeds in water first)

2. In 145 cc. of petroleum ether, soak the seeds for two to three days.

3. With screen, filter the liquid and save the seed mush. Allow the mush to dry.

4. Let the mush soak in 130 cc. of wood alcohol for two days.

5. Filter the solution again. Save the liquid in a glass jar.

6. Soak the same mush again in another 130 cc. of wood alcohol for two more days.

7. Filter out the mush and throw it away. Save the liquid.

8. Now, pour both saved glass containers with the liquid in them, into a cookie sheet.

9. Let the liquid dry in to a yellowish gum.

Scrap the yellow gum into pill capsules and take. Sample it first to see how much one hit is.
Ik vond deze manier om LSA te extraheren uit de zaadjes van de Morning Glory-plant. Naar ik begrijp is wood alcohol methanol, en van methanol kun je blind worden. Je moet volgens de instructies dus de 'mush' laten weken in methanol, het daarna zeven en de vloeistof bewaren en laten drogen. Als je het ontstane gum vervolgens opeet, kan je dan geen methanol-vergiftiging oplopen? Is dit recept pure onzin?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Extractie van LSA met gebruik van methanol

Volgens het recept moet je de methanol laten verdampen (stap 9 "dry") dus uiteindelijk zal er niet heel erg veel methanol meer inzitten. Zorg dat je dat drogen erg serieus neemt, liever een week te lang dan een week te kort.

Ik denk dat je meer reden hebt om je zorgen over het risico van LSA te maken dan over eventuele methanol resten. Realiseer je dat alcoholische dranken ook enkele promille methanol kunnen bevatten! Bedenk ook dat dit recept wel met zeer zuivere oplosmiddelen van farmaceutische kwaliteit dient te worden bereid! Anders kon dat wel eens het grootste risico vormen.

Overigens geen recept om zo maar even uit te proberen als je niet heel erg goed weet wat je doet en wat de risico's van de uitgangsstoffen, werkstoffen en doelstoffen zijn! Mijn persoonlijke advies is: niet doen!

Reageer