Gekloven handen

Moderator: ArcherBarry

Gekloven handen

Elke winter komt het weer terug bij mij, die gekloven handen. Het is vooral het ergste op de knokels, er staan enorm veel sneetjes die vaak bloeden. Het is vaak ook heel pijnlijk. Zelfs mijn vingerscharnieren (?) staan vol.

Ik begrijp niet hoe het komt, telkens ik 's winters buiten kom, doe ik handschoenen aan en elke avond doe ik handcreme of uierzalf aan en toch verdwijnt het niet.

Ik heb hierover al veel gezocht op internet, maar nog niks gevonden dat helpt.

Weet iemand de oorzak van mijn gekloven handen en hoe kan ik dit verhelpen ?

Alvast bedankt.

Berichten: 43

Re: Gekloven handen

Ik ga hier gokken hoor dus wees sceptisch:

Waarschijnlijk heeft het te maken met luchtvochtigheid aangezien het ook in de winter gebeurd misschien in verhouding met uitdroging. Net als wanneer je lang in het water ligt dat je vingers gerimpeld worden.

Je kan misschien een keer proberen om een dagje je handen een beetje vettig te houden (met creme o.i.d.).. maar verder weet ik het ook niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Gekloven handen

Hmm. Dat lijkt me heel vervelend. Probeer eens om een dag lang je handen ingevet te houden (met vaseline bijvoorbeeld) en daarnaast heel veel te drinken (liefst water of thee). Dat kan in ieder geval geen kwaad, en misschien helpt het...

En koop fleece-handschoenen (als je die nog niet had), die werken heel goed om je handen warm te houden, en tegen koude wind.

Wat voor werk doe je eigenlijk? Als je veel met je handen in water zit bijvoorbeeld, kan dat er ook mee te maken hebben.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Re: Gekloven handen

Ik werk nog niet, ik fiets momenteel elke dag 20km van en naar school.

Berichten: 128

Re: Gekloven handen

Anonymous schreef:Elke winter komt het weer terug bij mij, die gekloven handen. Het is vooral het ergste op de knokels, er staan enorm veel sneetjes die vaak bloeden. Het is vaak ook heel pijnlijk. Zelfs mijn vingerscharnieren (?) staan vol.

Ik begrijp niet hoe het komt, telkens ik 's winters buiten kom, doe ik handschoenen aan en elke avond doe ik handcreme of uierzalf aan en toch verdwijnt het niet.

Ik heb hierover al veel gezocht op internet, maar nog niks gevonden dat helpt.

Weet iemand de oorzak van mijn gekloven handen en hoe kan ik dit verhelpen ?

Alvast bedankt.
Urineer s'ochtends over je handen.

Laat even intrekken, wassen en weg ellende.

Re: Gekloven handen

Handsome Bill schreef:
Anonymous schreef:Elke winter komt het weer terug bij mij, die gekloven handen. Het is vooral het ergste op de knokels, er staan enorm veel sneetjes die vaak bloeden. Het is vaak ook heel pijnlijk. Zelfs mijn vingerscharnieren (?) staan vol.

Ik begrijp niet hoe het komt, telkens ik 's winters buiten kom, doe ik handschoenen aan en elke avond doe ik handcreme of uierzalf aan en toch verdwijnt het niet.

Ik heb hierover al veel gezocht op internet, maar nog niks gevonden dat helpt.

Weet iemand de oorzak van mijn gekloven handen en hoe kan ik dit verhelpen ?

Alvast bedankt.
Urineer s'ochtends over je handen.

Laat even intrekken, wassen en weg ellende.
:shock:

Berichten: 128

Re: Gekloven handen

Anonymous schreef:
Handsome Bill schreef:
Anonymous schreef:Elke winter komt het weer terug bij mij, die gekloven handen. Het is vooral het ergste op de knokels, er staan enorm veel sneetjes die vaak bloeden. Het is vaak ook heel pijnlijk. Zelfs mijn vingerscharnieren (?) staan vol.

Ik begrijp niet hoe het komt, telkens ik 's winters buiten kom, doe ik handschoenen aan en elke avond doe ik handcreme of uierzalf aan en toch verdwijnt het niet.

Ik heb hierover al veel gezocht op internet, maar nog niks gevonden dat helpt.

Weet iemand de oorzak van mijn gekloven handen en hoe kan ik dit verhelpen ?

Alvast bedankt.
Urineer s'ochtends over je handen.

Laat even intrekken, wassen en weg ellende.
:shock:
probeer nou maar.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Gekloven handen

Urineer s'ochtends over je handen.
Leuk voorbeeld van een oude volkswijsheid die ook wetenschappelijk een beetje waar zou kunnen zijn.

Menselijke urine bevat veel ureum. Ureum is goed voor het vochtbufferende vermogen van de opperhuid.

Je kan natuurlijk ook een crème met ureum gebruiken, werkt als het goed is nog veel beter.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Gekloven handen

Mijn schoonmoeder had ook altijd zo'n last van hardnekkige kloven tot ze een wondzalf van een Keuls pharmaceutsich bedrijf vond. We hebben die zalf uit Duitsland laten halen. Ik heb op internet gekeken maar kon deze zalf niet meer onder dezelfde naam vinden. Ik heb een E-mail naar het pharmaceutisch bedrijf gestuurd om te vragen of de zalf nog bestaat onder een andere naam. Als ik een antwoord heb dan hoor (lees) je van me.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Gekloven handen

Beste gast,

Inmiddels heb ik antwoord gehad van het bedrijf dat de zalf (voorheen bekend onder de naam Siozwo N Heilsalbe), waarover ik eerder schreef, produceert. De zalf is inderdaad onder een nieuwe naam te krijgen, zonder recept, onder de naam Sanaderm, en wordt geleverd in verpakkingen (tube) van 20 mg. Het is een zalf voor allerlei aandoeningen waaronder ook behandeling van wonden. Er is geen recept nodig. De producent is Febena Pharma, Keulen (Köln). Dit was het antwoord dat ik kreeg:

wir freuen uns zu hören, dass Ihnen unsere frühere Siozwo Heilsalbe geholfen hat.

Das Nachfolgeprodukt ist – wie Sie bereits erwähnten – unsere Sanaderm Heilsalbe.

Wir hoffen, Ihnen hiermit geholfen zu haben und verbleiben

mit freundlichen Grüßen

Febena Pharma GmbH

Petra Schuh

Febena Pharma GmbH

Tel. No. +49 / 221-954477-15

Fax No. + 49 / 221-954477- 5

E-Mail: info@febena.de


Volgens mij is deze zalf ook per internet te bestellen.

http://www.docdago.de/apotheke/query.php?c...047&cp_tpl=main

Er zijn vast nog andere leveranciers te vinden op het net, dit is maar een voorbeeld.

Succes!

Gebruikersavatar
Berichten: 124

Re: Gekloven handen

Anonymous schreef:Elke winter komt het weer terug bij mij, die gekloven handen. Het is vooral het ergste op de knokels, er staan enorm veel sneetjes die vaak bloeden. Het is vaak ook heel pijnlijk. Zelfs mijn vingerscharnieren (?) staan vol.

Ik begrijp niet hoe het komt, telkens ik 's winters buiten kom, doe ik handschoenen aan en elke avond doe ik handcreme of uierzalf aan en toch verdwijnt het niet.

Ik heb hierover al veel gezocht op internet, maar nog niks gevonden dat helpt.

Weet iemand de oorzak van mijn gekloven handen en hoe kan ik dit verhelpen ?

Alvast bedankt.
Verdorie, ik heb dat ook!! Heb mij ook al vaak afgevraagd hoe dat kan komen. Ik weet nu dat ik in ieder geval niet de enige ben.

Berichten: 46

Re: Gekloven handen

A: ga naar het kruidvat/etos/trekpleister/whatever haal daar een oridinaire pot creme voor op je handen en smeer je handen/vingers hier regelmatig mee in. Vooral als je veel je handen wast en smerig werk verricht zonder handschoenen te dragen. Dus niet alleen 's avonds je handen insmeren.

B: handschoenen dragen als je buiten bent.

Gebruikersavatar
Berichten: 34

Re: Gekloven handen

fornix: misschien moet je het eerste bericht nog eens lezen. Dat heeft hij al gedaan

dat van die plas is een hele goeie, ik weet dat het werkt. Hoe weet ik niet.

heb je al resultaat?

(wel ochtendplas gebruiken!! = meer ureum)

Berichten: 46

Re: Gekloven handen

fornix: misschien moet je het eerste bericht nog eens lezen. Dat heeft hij al gedaan


ik heb het goed gelezen. en hij is ook goed bezig. Maar een ding kan hij nog doen en dat is quote:

"Dus niet alleen 's avonds je handen insmeren"

Berichten: 7

Re: Gekloven handen

Nou, mijn eerste post op dit forum :shock: .

Aangezien mijn pa er ook veel last van heeft, kan ik je rauwe schijfjes aardappel aanbevelen, gewoon een klein plakje rauwe aardappel elke dag en je bent er zo af :wink: .

M. Vr. G.

Dennis

Reageer