Straalmotor vragen
-
- Berichten: 1
Straalmotor vragen
Hallo,
Misschien een wat domme vraag maar ik heb veel van die straalmotorplaatjes beken maar ik kom er nou niet achter hoe en waar de brandstof binnenkomt en hoe hij tot ontbranding wordt gebracht. Moet dit een konstante ontsteking zijn of niet etc. En op welke plek komt de brandstof binnen?
Mvg,
Dexter Wouters
Misschien een wat domme vraag maar ik heb veel van die straalmotorplaatjes beken maar ik kom er nou niet achter hoe en waar de brandstof binnenkomt en hoe hij tot ontbranding wordt gebracht. Moet dit een konstante ontsteking zijn of niet etc. En op welke plek komt de brandstof binnen?
Mvg,
Dexter Wouters
- Berichten: 3.507
Re: Straalmotor vragen
Gebruik de zoekfunctie van het forum, met als zoekwoord "straalmotor". Dit leidt al snel tot o.a. dit topic, waarin voor jou misschien genoeg info staat. Anders misschien in één van de andere gevonden onderwerpen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!
- Berichten: 1.449
Re: Straalmotor vragen
@raspoetin; is dat werkelijk de link die je bedoelt?
@puch dexter; van wat voor soort straalmotor was het plaatje? turbojet, turbofan, pulsejet, ...
Kijk je bijvoorbeeld naar een turbofan (straalmotor van het gemiddelde moderne verkeersvliegtuig) dan zit komt de brandstof binnen in de "combustion chambers" vlak na het compresie gedeelten voor de turbine. Van hier af aan wordt de motor dan ook aangeduid als hot section. In het geval van de turbofan is na initiële ontsteking de toevoer van brandstof constant en zo dus ook de ontbranding. Bij een goed lopende motor is dan ook geen constante ontsteking nodig. Er is nog wel continue ontsteking worden aangezet voor minder stabiele omstandigheden zoals het binnen vliegen van zware regen.
@puch dexter; van wat voor soort straalmotor was het plaatje? turbojet, turbofan, pulsejet, ...
Kijk je bijvoorbeeld naar een turbofan (straalmotor van het gemiddelde moderne verkeersvliegtuig) dan zit komt de brandstof binnen in de "combustion chambers" vlak na het compresie gedeelten voor de turbine. Van hier af aan wordt de motor dan ook aangeduid als hot section. In het geval van de turbofan is na initiële ontsteking de toevoer van brandstof constant en zo dus ook de ontbranding. Bij een goed lopende motor is dan ook geen constante ontsteking nodig. Er is nog wel continue ontsteking worden aangezet voor minder stabiele omstandigheden zoals het binnen vliegen van zware regen.
- Berichten: 3.507
Re: Straalmotor vragen
@raspoetin; is dat werkelijk de link die je bedoelt?
Ha, nee, uiteraard niet pi.gif . Ik bedoelde deze: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=15869
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!