Springen naar inhoud

Algoritme

• Log in om te kunnen reageren

Mark Honing

Mark Honing

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 september 2007 - 09:52

Heren,

Ik ben hier helemaal nieuw. Om te beginnen zal ik even vertellen wie ik ben en wat ik hier kom doen.
Ik ben dus Mark Honing, 33 jaar en werkend op de verkeerstoren op Schiphol.

Ik ben hier gekomen om een aantal mensen te zoeken welke mij kunnen helpen een algoritme te schrijven. Ik kan zo wel even snel vertellen waar het om gaat maar het is makkelijker om direct op de man het preciese verhaal te vertellen maar bij deze even in het kort.

Het is de bedoeling dat er iets geschreven wordt voor een soort Bonus Malus punten telling. Er zou een maximum aan moeten zitten maar geen minimum en daarbij is het minimum wat er dus niet is een negatief getal. Dit zodat de uitkomst van het algoritme dus bij een totaal score van een persoon kan worden opgeteld of juist afgetrokken. Er zijn meerdere factoren waar rekening mee gehouden dient te worden. Dit is even te veel om hier te vermelden.

Ik hoor graag of er mensen zijn die mij hier bij kunnen helpen.

Mark

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 september 2007 - 11:23

dat klinkt niet direct als een algoritme, maar eerder als een gewone optelling (maar dat is natuurlijk ook een algoritme pi.gif )
waar zit de moeilijkheid volgend jou?
en wat wil je dan met dat algoritme doen? programmeren?

Mark Honing

Mark Honing

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 september 2007 - 20:44

Stoker,

Ja het is voor een programmatje, Ik denk dat ik je het een en ander het best zou kunnen uitleggen via MSN of Skype. Het gaat erom dat we met dit "optel sommetje, Algoritme" een index krijgen waar de uiteindelijke kracht van de persoon naar voren komt. Met de kracht bedoel ik het eigenlijk het gedrag. Het gedrag van de personen wordt al vast gelegd in een XML bestand en deze worden uitgelezen. Vervolgens is het de bedoeling dat deze gegevens door het algortime worden gehaadl en hier zal dan een waarde uitkomen. Negatief begrijpelijk voor slecht gedrag en positief voor goed gedrag. De voorwaarden waar de gegevens aan moeten voldoen en hoe zwaar ze mee tellen zij al bekend.

Als je mij hier mee kan helpen zou ik je dankbaar zijn.

(EDIT: emailadres e.d. geven op dit forum zijn niet toegestaan.)

Ik hoop wat van je te horen.

Mark

Mark Honing

Mark Honing

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 september 2007 - 10:52

Stoker,

Even voor mijn informatie. Heb jij mij toegevoegd aan je MSN laatst?

Mark

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 september 2007 - 20:26

neen, ik had je post nog niet gelezen. Maar moet ik dat zijn? en kan het niet via het forum? Ik heb niet zo veel tijd, ben niet super in programmeren, ik heb nog niet helemaal door wat je wil, en ik wil ook niet alles zelf doen.

Stel hier stap voor stap vragen op het forum, anderen en ik zullen dan wel antwoorden geven

Mark Honing

Mark Honing

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 september 2007 - 20:42

Nou ja het is uiteindelijk wel voor een programma maar eerst wil ik alles klaar hebben. als we om het zo maar te zeggen de formule klaar hebben dan kan deze zonder probleem door de programmeerder overgenomen worden.

Mark

• Gast

Geplaatst op 18 september 2007 - 08:55

Dus ja Stoker als je me zou kunnen helpen dan graag. Ik kan hier wel gegevens posten welke zeg maar de input zijn en wat de uitkomst zou moeten zijn. Ik weet niet of je hier wat aan heb. Ik hoor het wel.

Mark

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 september 2007 - 09:46

Post gewoon je gegevens hier. Er zijn genoeg wsf'ers die kunnen programmeren en ook wat wiskunde kunnen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

*_gast_PeterPan_*

• Gast

Geplaatst op 18 september 2007 - 14:47

Post gewoon je gegevens hier. Er zijn genoeg wsf'ers die kunnen programmeren en ook wat wiskunde kunnen.

Gefiliciteerd jhnbk (alias John Bike)" met je milleniumdoorbraak.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 september 2007 - 14:51

thx :D maar het is niet john, en ook niet bike

Veranderd door jhnbk, 18 september 2007 - 14:51

Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Mark Honing

Mark Honing

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 september 2007 - 22:30

Nou ik heb een tabel gemaakt waar alles instaat wat het probleem is wat ik heb. Het is een excel bestandje waar een hele reeks instaat. De cijfers in het blauw zijn de uitkomst en de cijfers in het rood zijn de gene welke invloed hebben op de uitkomst. Ik kom er niet uit wat de formule is welke de uitslag genereerd. Ik hoop dat iemand hem wel ziet.

Mark

Mark Honing

Mark Honing

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 september 2007 - 22:39

En toen kwam je er achter dat je maar 5k mag uplaoden. Daar zou ik mss net mijn naam mee kunnen toevoegen als bijlage. :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures