Inzage toelatingsexamen arts tandarts

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 12

Inzage toelatingsexamen arts tandarts

Weet iemand hoe de inzage van het toelatingsexamen arts tandarts in belgie gaat? Krijg je dan alleen je eigen gemaakte werk te zien? Of krijg je ook nog de juiste antwoorden op een papiertje te zien, met natuurlijk de vragen erbij anders heb je er niets aan..??

Ik heb het toelatingsexamen namelijk niet gehaald, en wou ff kijken of ik enigszin van mijn fouten kan leren.. Ik weet wel dat je geen aantekeningen mag maken etc. Maar misschien is het dan toch nog handig voor volgend jaar..

Berichten: 3.165

Re: Inzage toelatingsexamen arts tandarts

Ik kan het niet met zekerheid zeggen aangezien ik er de eerste keer door was. Ik vrees voor jou dat het niet mogelijk zal zijn omwille van de wijze waarop dit georganiseerd is.

Wat was jouw resultaat voor de verschillende onderdelen? Dan kunnen mensen jou nog tips geven.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 12

Re: Inzage toelatingsexamen arts tandarts

albert davinci schreef:Ik kan het niet met zekerheid zeggen aangezien ik er de eerste keer door was. Ik vrees voor jou dat het niet mogelijk zal zijn omwille van de wijze waarop dit georganiseerd is.

Wat was jouw resultaat voor de verschillende onderdelen? Dan kunnen mensen jou nog tips geven.
Ik had voor de wetenschapvakken 9.45 en voor het middaggedeelte 10.80.. Maar het punt is dat ik bij het arts-patiënt gesprek vaak tussen 2 antwoorden twijfelde, dus eigenlijk weet ik nog steeds niet of dat antwoord wel juist was of niet. En ik had de stilleestekst slechter gemaakt dan ik had verwacht, daardoor had ik bij dit onderdeel wel veel puntaftrek. Misschien dat het de volgende keer wel lukt, maar ik vroeg me gewoon af of iemand wel eens naar zo'n inzage is geweest.. Ik ben nu nl. na het maken van dat toelatingsexamen niet veel wijzer..

Berichten: 3.165

Re: Inzage toelatingsexamen arts tandarts

Vraag het nog eens aan de organisatie ofdat je de papieren kan inzien. Je weet het nooit.

Mijn ervaring was dat chemie en biologie vrij goed overéénkomt met wat ik op het VWO had geleerd. Ik vond vooral wiskunde en fysica lastig omdat dat nogal verschilde van het VWO (ik kreeg hele vage vragen over wiskunde :D ). Aangezien er dit jaar geen sessie meer is en je dus alle tijd hebt om jou voor te bereiden raad ik je aan om eens te zoeken naar lesboekjes die ze aan het Vlaamse onderwijs gebruiken. Ken je toevallig niemand die in Vlaanderen naar het ASO gaat? Misschien via familie/vrienden.

Die arts-patiënt gesprek is een soort van EQ-test. Er zijn boeken waarmee je kan oefenen op het maken van EQ-testen. Zelf probeerde ik gewoon zo logisch mogelijk te antwoorden op deze vragen. Meestal kwam dit overéén met wat ik zelf zou doen, soms ook niet.

Wanneer je twijfelt, dan raad ik je aan om het antwoord te kiezen wat het eerst in jou opkwam. Dan zal het waarschijnlijk vaker juist zijn dan andersom.

Voor het middagonderdeel is het moeilijker om je voor te bereiden. Ik kan niet echt advies geven voor de stilleesproef. Zelf had ik de volledige tekst gelezen en vervolgens alle vragen gemaakt. Ik kreeg de vragen precies binnen de tijd afgerond, mijn score was ongeveer 70%.

Als ik het over zou moeten doen dan zou ik eerst proberen een globaal overzicht te krijgen van de tekst (kopjes lezen, grafiekjes bekijken enz.) en dan direct met de vragen beginnen. Ik denk dat ik dan een hogere score zou hebben gehaald aangezien ik de laatste 10-15 vragen toch wel heel erg snel heb moeten beantwoorden.

Je kan in ieder geval alle antwoorden uit de tekst halen. De grote moeilijkheid is de tijdsdruk.

Zou het kunnen helpen wanneer je tekstverklaren oefent (examens Nederlands)?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 3.165

Re: Inzage toelatingsexamen arts tandarts

Ik heb gisteren toevallig nog van iemand gehoord dat het mogelijk zou zijn om het examen in te zien. Dit meisje had afgelopen zomer 2 keer meegedaan met het ingangsexamen.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 50

Re: Inzage toelatingsexamen arts tandarts

Ik ben van plan volgend in 2008 mee te doen aan het ingangsexamen. Kunnen jullie me voorbeeldvragen bezorgen of zeggen waar ik eraan kan komen. Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Inzage toelatingsexamen arts tandarts

Op de officiële site zijn voorbeeldvragen (afkomstig van het examen 2001, Aug) beschikbaar.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 3.165

Re: Inzage toelatingsexamen arts tandarts

No offence maar met een beetje googlen kom je ook ver. ;)
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 50

Re: Inzage toelatingsexamen arts tandarts

Heb al veel gevonden via google. Misschien kan iemand me nog tips geven

Berichten: 2

Re: Inzage toelatingsexamen arts tandarts

Ik had voor de wetenschapvakken 9.45 en voor het middaggedeelte 10.80.. Maar het punt is dat ik bij het arts-patiënt gesprek vaak tussen 2 antwoorden twijfelde, dus eigenlijk weet ik nog steeds niet of dat antwoord wel juist was of niet. En ik had de stilleestekst slechter gemaakt dan ik had verwacht, daardoor had ik bij dit onderdeel wel veel puntaftrek. Misschien dat het de volgende keer wel lukt, maar ik vroeg me gewoon af of iemand wel eens naar zo'n inzage is geweest.. Ik ben nu nl. na het maken van dat toelatingsexamen niet veel wijzer..


Inzage kan volgens mij wel, maar dat kost vrij veel moeite. Schriftelijk aanvragen enz.

Aan je scores te zien zou het je echter niet helpen als je wat extra punten zou halen voor het middaggedeelte. Je moet immers voor elk deel minimaal 10/20 hebben om door te kunnen zijn en voor je wetenschapvakken heb je dat niet.

Reageer