Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2.504

Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

wo 12/09/07 - Aan de KUL zijn er dit jaar opvallend meer vrouwelijke eerstejaars voor wetenschappelijke richtingen. Ook aan andere universiteiten hebben zich meer meisjes ingeschreven voor deze richtingen.

Lees meer ... vrtnieuws.net
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Berichten: 2.746

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

:D laat ze maar komen!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

Page not found

Ze komen natuurlijk weer een jaar te laat :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

Ze komen natuurlijk weer een jaar te laat :D
Dan moet jij misschien een beetje afremmen :D .

Ik heb geluk en kom juist op tijd, van een goede timming gesproken :D .

Berichten: 130

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

Ik begin aan mijn eerste jaar fysica aan de UH, zover al twee (!) meisjes van de ongeveer 22 studenten geteld :D (Enkel wiskundecursus gehad, dus ik ken de klas nog niet.)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

Cycloon schreef:Page not found

Ze komen natuurlijk weer een jaar te laat :D
geef ze een rondleiding :D
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

Of wordt student-assistent. Ook heel erg effectief :D
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

Of wordt student-assistent. Ook heel erg effectief :D


zeker, maar dat is er bij ons niet denk ik.

Maar mijn plaatsje als gids is al in orde!
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 286

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

Evil Lathander schreef:wo 12/09/07 - Aan de KUL zijn er dit jaar opvallend meer vrouwelijke eerstejaars voor wetenschappelijke richtingen. Ook aan andere universiteiten hebben zich meer meisjes ingeschreven voor deze richtingen.

Lees meer ... vrtnieuws.net
Hoe pakken ze dat aan bij de *** :D ??? (ik bedoel eh, de Katholieke Universiteit Tilburg)
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

Gebruikersavatar
Berichten: 85

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

't gaat de goeie kant uit maar we zijn er nog niet ...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

Hier zie je het aantal inschrijvingen en het geslacht in vergelijking met vorig jaar deze tijd aan de KULeuven. Vooral wiskunde en informatica is populair valt me op.

Berichten: 8.614

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

Page not found
Hier is een andere link met dezelfde inhoud.

Vreemd eigenlijk dat er nog geen vrouwelijke gebruikers hebben gereageerd.

PS: Vanwege het overschrijden van de kaap van 10 reactie verplaats ik deze topic naar 'WSF Café'.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Meer meisjes kiezen voor wetenschappelijke opleiding.

Hoe pakken ze dat aan bij de *** :D ??? (ik bedoel eh, de Katholieke Universiteit Tilburg)
Die heeft nooit bestaan. Het is de Roomsch Katholieke Handelshoogeschool geweest, vervolgens Katholieke Economische Hogeschool en later Katholieke Hogeschool Tilburg. Omdat in de jaren tachtig ook HBO's zich een hogeschool mochten noemen en onderscheiding daarvan gewenst was is de naam toen gewijzigd in Katholieke Universiteit Brabant. Katholieke Universiteit Tilburg werd juist niet gekozen vanwege de afkorting.

Sinds 2002 draagt de universiteit de naam Universiteit van Tilburg, met als "ondertitel" geïnspireerd vanuit de katholieke traditie.

Bij internationale activiteiten wordt al jarenlang de naam Tilburg University gebruikt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer