Springen naar inhoud

Reactieformule kloppend maken

• Log in om te kunnen reageren

woutertje151

woutertje151

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 september 2007 - 13:23

zojuist proefwerk scheikunde gehad, ik kreeg deze vraag:

maak deze formule kloppend:

..Fe2(S)+..CO2(G) ->..Fe2O3(?) +..CO(G)

ik kwam er niet uit:S ik kan er echt niet tegen dat ik hem niet in kon vullen, ben er nu thuis ook weer over aan het nadenken, maar volgens mij kan hij gewoon niet:S

jullie hebben er misschien iets meer verstand van dan mij zou hem graag kloppend zien:D

verder moest ik zeggen hoe deze stof heet: PF3 dat is toch Fosfortrifluoride??

[edit door Miels: het wordt gewaardeerd als je in je bericht begroetingen aan begin en einde van je bericht achterwege laat. Kies aub ook een beter dekkende titel voor je onderwerp: "Formule" was bijv. te algemeen]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14507 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 13 september 2007 - 13:28

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Bart1984

Bart1984

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 september 2007 - 14:31

zojuist proefwerk scheikunde gehad, ik kreeg deze vraag:

maak deze formule kloppend:
..Fe2(S)+..CO2(G) ->..Fe2O3(?) +..CO(G)
ik kwam er niet uit:S ik kan er echt niet tegen dat ik hem niet in kon vullen, ben er nu thuis ook weer over aan het nadenken, maar volgens mij kan hij gewoon niet:S

jullie hebben er misschien iets meer verstand van dan mij zou hem graag kloppend zien:D

verder moest ik zeggen hoe deze stof heet: PF3 dat is toch Fosfortrifluoride??

[edit door Miels: het wordt gewaardeerd als je in je bericht begroetingen aan begin en einde van je bericht achterwege laat. Kies aub ook een beter dekkende titel voor je onderwerp: "Formule" was bijv. te algemeen]

Fosfortrifluoride is idd PF3

Formule is

2 Fe2(S)+6 CO2(G) ->2 Fe2O3(?) + 6 CO(G)

Van de 6 CO2 moleculen worden 6 CO moleculen gemaakt, je houd dan 6 zuurstofatomen over die je bij de Fe2O3 kan gebruiken. Het zijn er 6 dus dat is genoeg voor 2 Fe2O3 moleculen.

Veranderd door Bart1984, 13 september 2007 - 14:32

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 september 2007 - 14:33

[quote name='woutertje151' post='348070']..Fe2(S)+..CO2(G) ->..Fe2O3(?) +..CO(G)[/quote]
Je moet zorgen dat er aan beide kanten van de pijl evenveel van alle atomen zijn. Dit kun je dus simpel tellen.
Tip: De O'tjes van de CO2 worden verdeeld onder de Fe2O3 en de CO.

In de verborgen inhoud, staat het antwoord. Probeer het eerst zelf en controleer zo of het gelukt is :D
Bericht bekijken
verder moest ik zeggen hoe deze stof heet: PF3 dat is toch Fosfortrifluoride??[/quote]
Klopt :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 september 2007 - 15:29

Blijft de vraag wat Fe2 nu eigenlijk is.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 september 2007 - 15:49

Blijft de vraag wat Fe2 nu eigenlijk is.

Kan ik niet ontkennen. Ik geef het twee mogelijkheden, ofwel Fe2+, ofwel een Fe-Fe binding. Ik denk dat de eerste bedoeld wordt, maar gezien de notatie zou het de tweede moeten zijn...
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 september 2007 - 15:55

Fe-Fe is geen stof, en de positieve lading van Fe2+ zou ergens aan de rechterkant terug moeten komen. Misschien een typfout van de TS of zijn leraar, en moet het gewoon Fe zijn?

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures