Springen naar inhoud

- - - - -

Keniaanse stam bedreigd met uitsterven

• Log in om te kunnen reageren

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 september 2007 - 16:22

NAIROBI - Uitsterving dreigt voor een eeuwenoude Keniaanse stam als niet snel maatregelen worden genomen. Dit lieten onderzoekers donderdag weten. De El Molo-stam telt nu nog maar veertig leden.

Lees meer ... De Telegraaf

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 september 2007 - 16:25

Ik vraag me dan af of het echt de moeite is om een stam tegen 'uitsterven' te verdedigen. Zoals in het artikel staat worden de meeste geveld door ziekten en tekort aan vitamines. Je kan ze natuurlijk vitaminerijk voedsel gaan bezorgen en medicatie enzovoort. Maar dan bescherm je het 'uitsterven' van een stam toch helemaal niet? Dan help je imo enkel om de stam verder uit te roeien (je helpt de mensen in de stam natuurlijk wel). Het is alsof ik zou gaan leven als indiaan maar wel m'n tv en generator zou meepakken.

Pointer

Pointer

• >250 berichten
  • 286 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 14 september 2007 - 02:14

NAIROBI - Uitsterving dreigt voor een eeuwenoude Keniaanse stam als niet snel maatregelen worden genomen. Dit lieten onderzoekers donderdag weten. De El Molo-stam telt nu nog maar veertig leden.

Lees meer ... De Telegraaf

Dat wordt niks meer wegens inteelt, dus assimilatie en opgaan in een groter geheel is het enige.
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures