Keniaanse stam bedreigd met uitsterven

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 8.614

Keniaanse stam bedreigd met uitsterven

NAIROBI - Uitsterving dreigt voor een eeuwenoude Keniaanse stam als niet snel maatregelen worden genomen. Dit lieten onderzoekers donderdag weten. De El Molo-stam telt nu nog maar veertig leden.


Lees meer ... De Telegraaf
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Keniaanse stam bedreigd met uitsterven

Ik vraag me dan af of het echt de moeite is om een stam tegen 'uitsterven' te verdedigen. Zoals in het artikel staat worden de meeste geveld door ziekten en tekort aan vitamines. Je kan ze natuurlijk vitaminerijk voedsel gaan bezorgen en medicatie enzovoort. Maar dan bescherm je het 'uitsterven' van een stam toch helemaal niet? Dan help je imo enkel om de stam verder uit te roeien (je helpt de mensen in de stam natuurlijk wel). Het is alsof ik zou gaan leven als indiaan maar wel m'n tv en generator zou meepakken.

Berichten: 286

Re: Keniaanse stam bedreigd met uitsterven

Klintersaas schreef:NAIROBI - Uitsterving dreigt voor een eeuwenoude Keniaanse stam als niet snel maatregelen worden genomen. Dit lieten onderzoekers donderdag weten. De El Molo-stam telt nu nog maar veertig leden.


Lees meer ... De Telegraaf
Dat wordt niks meer wegens inteelt, dus assimilatie en opgaan in een groter geheel is het enige.
Hoedt u voor de afgoden der kuisheid, dankbaarheid en gehoorzaamheid

Reageer