Springen naar inhoud

Backtracking


  • Log in om te kunnen reageren

#1

jhnbk

    jhnbk


  • >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 september 2007 - 18:42

Weet iemand waar ik simpele voorbeelden voor een backtracking algoritme kan vinden?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Klintersaas

    Klintersaas


  • >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 september 2007 - 18:49

Ik weet natuurlijk niet wat voor jou simpel is, maar neem alvast hier eens een kijkje:

http://www.cse.ohio-...cis680Ch19.html
http://www.ibluemojo..._algorithm.html

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!


#3

jhnbk

    jhnbk


  • >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 september 2007 - 19:42

één van de grootste problemen is dat ik de voorbeelden en uitleg die ze geven nooit zelf kan toepassen.

Even uitleg waar ik naartoe wil. Move-generation voor bridge kaartspel (dwz 2 keer 13 kaarten die zoals bij wiezen moeten worden gespeeld tegen weer 2 keer 13 (deze zijn niet zichtbaar): leader-dummy).
In Noord & Zuid dus 13 kaarten waarvan ik alle mogelijke volgordes moet vinden om ze te spelen om een maximaal aantal slagen te halen. Echter wil ik onderweg belachelijke 'zetten' er al uit filteren.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures