Backtracking
- Berichten: 6.905
Backtracking
Weet iemand waar ik simpele voorbeelden voor een backtracking algoritme kan vinden?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
-
- Berichten: 8.614
Re: Backtracking
Ik weet natuurlijk niet wat voor jou simpel is, maar neem alvast hier eens een kijkje:
http://www.cse.ohio-state.edu/~gurari/cour...cis680Ch19.html
http://www.ibluemojo.com/school/clique_algorithm.html
http://www.cse.ohio-state.edu/~gurari/cour...cis680Ch19.html
http://www.ibluemojo.com/school/clique_algorithm.html
Geloof niet alles wat je leest.
Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
- Berichten: 6.905
Re: Backtracking
één van de grootste problemen is dat ik de voorbeelden en uitleg die ze geven nooit zelf kan toepassen.
Even uitleg waar ik naartoe wil. Move-generation voor bridge kaartspel (dwz 2 keer 13 kaarten die zoals bij wiezen moeten worden gespeeld tegen weer 2 keer 13 (deze zijn niet zichtbaar): leader-dummy).
In Noord & Zuid dus 13 kaarten waarvan ik alle mogelijke volgordes moet vinden om ze te spelen om een maximaal aantal slagen te halen. Echter wil ik onderweg belachelijke 'zetten' er al uit filteren.
Even uitleg waar ik naartoe wil. Move-generation voor bridge kaartspel (dwz 2 keer 13 kaarten die zoals bij wiezen moeten worden gespeeld tegen weer 2 keer 13 (deze zijn niet zichtbaar): leader-dummy).
In Noord & Zuid dus 13 kaarten waarvan ik alle mogelijke volgordes moet vinden om ze te spelen om een maximaal aantal slagen te halen. Echter wil ik onderweg belachelijke 'zetten' er al uit filteren.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.