Mannen...

Moderator: Rhiannon

Berichten: 16

Mannen...

Wat ik mij afvraag als vrouw...

Waarom mannen altijd intresse hebben

in andere vrouwen als ze al 1 vrouw hebben..

Is dat de reden waarom mannen daarom vaak vreemdgaan

om zo de voortplanting in stand tehouden...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Mannen...

Dat mannen meer vreemd gaan dan vrouwen weet ik nog niet zo zeker. Zijn die vrouwen waarmee ze vreemdgaan dan allemaal vrijgezel?

Een mogelijke verklaring voor de interesse ligt in het doorgeven van genen, oftewel het doel van voortplanting. Een man kan in een week bij meerdere vrouwen voor nageslacht zorgen (althans, resultaat is pas na negen maanden zichtbaar). Bekijken we het van "the woman's point of view": een vrouw moet haar partner zorgvuldiger uitkiezen; zij heeft immers maar één eicel. Na bevruchting van die eicel is een volgende bevruchtingskans pas na negen maanden (zelfs nog wat langer). Zodoende zal een man oneerbiedig gesproken "bevruchten wat hij kan", want dan worden zijn genen in veel kinderen doorgegeven. Voor een vrouw gaat deze vlieger, zoals gezegd, niet op. Het is alleen in onze cultuur "not done" voor een man om zoiets te doen. In andere culturen zie je wel dat mannen met veel macht, meerdere vrouwen hebben. Die vrouwen vinden het vaak ook niet erg om een kind van hem te krijgen, omdat ze weten dat ze een succesvolle, machtige vader voor hun kinderen hebben, die in staat is om voor hun nageslacht te zorgen.

Google maar eens op maagden en koning: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ma...oning&meta=
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 12.262

Re: Mannen...

Het lijkt me een beetje damesblaadjes-wetenschap eigenlijk. Is uberhaupt ooit fatsoenlijk vastgesteld dat mannen vaker vreemdgaan?

Dat biologische verhaal is misschien wel een grappige verklaring, maar of dat soort genetische sturing nog zo effectief is in de moderne mens is op zn best twijfelachtig.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Mannen...

Mannen en vrouwen zijn natuurlijk verschillend: Een man zoals bv Genghis Khan kan/kon met gemak voor 1000+ nakomelingen zorgen gedurende zijn leven (1000 dagen is net iets meer dan 3 jaar). Maar hoe machtig/aantrekkelijk een vrouw ook is ze zal nooit voor 1000 nakomelingen kunnen zorgen.

Dit is mede de reden dat de meeste samenlevingen vrouwen meer beschermd dan haar mannen. Als er een ramp plaatsvind dan kun je beter 100 vrouwen en 10 mannen overhouden, dan 100 mannen en 10 vrouwen. De voortzetting van de groep is voornamelijk afhankelijk van het aantal baarmoeders; het aantal zaadballen is vrijwel irrelevant.

[Dit maakt de obsessie met het willen hebben van een mannelijk kind des te vreemder overigens]
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 12.262

Re: Mannen...

Dat zijn natuurlijk overwegingen voor de baat van de hele soort, niet van het individu.

Als het allemaal om de kansen van het eigen nageslacht gaat zouden mensen vreemd gedrag moeten vertonen. Als man is het vast heel efficient eerst de andere mannen om te leggen en alle resterende vrouwen te bevruchten, maar dat doen wel meestal niet (nouja, Khan daargelaten misschien :D ).

Qua vreemdgaan denk ik dat vrouwen in de huidige situatie dezelfde motivaties hebben als mannen... sex is voor een bezigheid voor het plezier geworden. Dat geldt net zo goed voor vrouwen, waarom zouden ze anders eerst anticonceptiepillen slikken om vervolgens alsnog sex te hebben?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Mannen...

[Dit maakt de obsessie met het willen hebben van een mannelijk kind des te vreemder overigens]


Dat mensen in china bv liever een zoon dan een dochter krijgen is eerder door het feit dat van een zoon verwacht wordt dat hij harder kan werken dan een dochter. Maar china krijgt dan ook het 'probleem' die jij aankaart, nl veel meer mannen dan vrouwen. En meer mannen dan vrouwen lijdt ook vaak tot competitie, stress en vaak 'oorlog'.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mannen...

Het lijkt me een beetje damesblaadjes-wetenschap eigenlijk.
Dat idee heb ik ook.
Is uberhaupt ooit fatsoenlijk vastgesteld dat mannen vaker vreemdgaan?
Dat is wel zo geloof ik, en daar zal wel een reden voor zijn. Maar het is nonsens om te zeggen dat alle mannen op een gegeven moment vreemd zullen gaan. En "alle mannen zijn dezelfde" vind ik toch niet meteen een wetenschappelijke claim.

Berichten: 3.165

Re: Mannen...

Wat ik mij afvraag als vrouw...

Waarom mannen altijd intresse hebben

in andere vrouwen als ze al 1 vrouw hebben..

Is dat de reden waarom mannen daarom vaak vreemdgaan

om zo de voortplanting in stand tehouden...
8-)

Victory, een man kan niet vreemdgaan zonder de hulp van een vrouw. :D
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 954

Re: Mannen...

albert davinci schreef: 8-)

Victory, een man kan niet vreemdgaan zonder de hulp van een vrouw. :D


Precies. Dus óf mannen en vrouwen gaan even vaak vreemd, óf veel mannen gaan vreemd en een klein aantal vrouwen gaat heel vaak vreemd, óf mannen gaan alleen vreemd met ongebonden vrouwen. Ik weet niet welke van de drie het is.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Mannen...

albert davinci schreef: 8-)

Victory, een man kan niet vreemdgaan zonder de hulp van een vrouw. :D
dat is een heel klein beetje naïef en ouderwets...
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 954

Re: Mannen...

dat is een heel klein beetje naïef en ouderwets...


Oeps, mannen kunnen natuurlijk ook vreemdgaan met andere mannen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mannen...

Maar het ging Victory om mannen met een vrouw. Hoe groot is de groep mannen die met mannen vreemdgaat maar een relatie heeft met een vrouw?

Berichten: 16

Re: Mannen...

Maar het ging Victory om mannen met een vrouw. Hoe groot is de groep mannen die met mannen vreemdgaat maar een relatie heeft met een vrouw?
Dank jewel voor alle antwoorden ..

mar wat ook Moderator Ypsilon ook benadrukt het gaat mij erom als de man een relatie heeft met 1 vrouw en dan daarnaast ook nog pogingen doet om zn penis te gebruiken (voor evt nageslacht) voor andere vrouwen..

en daarbij vraag ik me ook af wat ik ook hoor dat als mannen getrouwd zijn vaker vreemdgaan omdat ze hun status hebben bereikt dat ze haar al hebben gewonnen / bemachtigd voor hun zelf...

En dan vraag ik me ook af hoe mannen met drank op zijn .. zijn ze dan makkelijker instaat om vreemd tegaan ...

Wacht jullie reacties af.. ben benieuwd :D

Berichten: 3.165

Re: Mannen...

mar wat ook Moderator Ypsilon ook benadrukt het gaat mij erom als de man een relatie heeft met 1 vrouw en dan daarnaast ook nog pogingen doet om zn penis te gebruiken (voor evt nageslacht) voor andere vrouwen..
:D

Het probleem zit dus niet bij de mannen maar bij de niet-monogamie van sommige mensen.

Alcohol neemt inhibities weg, dus als een man/vrouw eigenlijk al vreemd wil gaan maar normaal de discipline heeft om zich te beheersen dan kan alcohol er voor zorgen dat hij/zij het toch doet. Alcohol dan de schuld geven is mij al te makkelijk. Het is volgens mij een teken dat de relatie toch al niet goed is óf dat de man/vrouw op dat moment niet in staat is om een monogame relatie aan te gaan.

Ik begin overigens de indruk te krijgen dat dit een persoonlijke kwestie is.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 16

Re: Mannen...

albert davinci schreef: 8-)

Het probleem zit dus niet bij de mannen maar bij de niet-monogamie van sommige mensen.

Alcohol neemt inhibities weg, dus als een man/vrouw eigenlijk al vreemd wil gaan maar normaal de discipline heeft om zich te beheersen dan kan alcohol er voor zorgen dat hij/zij het toch doet. Alcohol dan de schuld geven is mij al te makkelijk. Het is volgens mij een teken dat de relatie toch al niet goed is óf dat de man/vrouw op dat moment niet in staat is om een monogame relatie aan te gaan.

Ik begin overigens de indruk te krijgen dat dit een persoonlijke kwestie is.
:D daar reageer ik effe op , @ albert davinci ja zou kunnen dat dit een persoonlijke kwestie kan zijn...

of kan worden ..

want een vriendin van mij waar het om gaat zij vroeg mij het laatst en ik kon er geen zinnig antwoord op geven..

het zat erg complex in elkaar vandaar dat ik dacht zal deze vraagstelling naar buiten brengen en het aan deskundige

wetenschap overlaten ...

Zou graag van jullie (mannen) (deskundige) willen weten wat jullie ervan vinden :D

Gesloten