Veel lawaai maken

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 16

Veel lawaai maken

Hallo,

Mijn vraag kon ik niet echt plaatsen in de rest van de onderwerpen dus doe ik het hier maar. Ik als supporter van mijn club (handbal) ben nogal wild. Wij hebben dan ook trommels toeters megafoons etc etc

Nu ben ik opzoek of iets wat ik zelf kan maken, dat heel veel geluid produceert en behoorlijk irritant is.

Iemand een leuk idee ?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Veel lawaai maken

twee pannendeksels tegen elkaar aanslaan?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 954

Re: Veel lawaai maken

Een speenvarken?

Berichten: 3.165

Re: Veel lawaai maken

rxr schreef:Nu ben ik opzoek of iets wat ik zelf kan maken, dat heel veel geluid produceert en behoorlijk irritant is.

Iemand een leuk idee ?
Ideeën genoeg maar ik zal er maar geen geven. De mensen worden al doof genoeg van het al aanwezige lawaai.

Nu goed, één kleine tip dan; verdiep je in de werking van het buitenoor. Daar haal je wel al wat inspiratie uit. :D
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Veel lawaai maken

Nu maak je me wel nieuwsgierig, albert :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 3.165

Re: Veel lawaai maken

Nu maak je me wel nieuwsgierig, albert :D
Zowel het buitenoor als het middenoor (slakkenhuis) zijn indrukwekkende versterkers.

Bedenk dat geluid het veroorzaken van druk is dmv een luchtverplaatsing. Het buitenoor maakt gebruik van een hefboomwerking (verschil in arm wat resulteert in verschil in kracht) en een verschil in oppervlak (druk is omgekeerd evenredig met oppervlak zoals jij weet).

Het slakkenhuis versterkt op een complexere wijze dmv motorproteïnen (zenuwen die actief worden, motorproteïnen die bewegen en andere zenuwen die hierdoor nog veel actiever worden).

De principes van hefboomwerking en oppervlakteverschil zullen wellicht nuttig gebruikt kunnen worden in het ontwerp van een apparaat wat lawaai maakt.

Als je het simpel wil; de combinatie van een electrisch versterkte megafoon en een scheidsrechtersfluitje lijkt me wel aardig. 8-)

Of leer trompet spelen.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Veel lawaai maken

albert davinci schreef:Zowel het buitenoor als het middenoor (slakkenhuis) zijn indrukwekkende versterkers.

Bedenk dat geluid het veroorzaken van druk is dmv een luchtverplaatsing. Het buitenoor maakt gebruik van een hefboomwerking (verschil in arm wat resulteert in verschil in kracht) en een verschil in oppervlak (druk is omgekeerd evenredig met oppervlak zoals jij weet).

Het slakkenhuis versterkt op een complexere wijze dmv motorproteïnen (zenuwen die actief worden, motorproteïnen die bewegen en andere zenuwen die hierdoor nog veel actiever worden).

De principes van hefboomwerking en oppervlakteverschil zullen wellicht nuttig gebruikt kunnen worden in het ontwerp van een apparaat wat lawaai maakt.
Yep, dat wist ik allemaal wel. Ik verwachtte alleen dat je een ingenieus apparaat in gedachten had dat hiervan ideaal gebruikt maakt :D

Idee: wat zou er gebeuren als je meerdere megafoons gebruikt?

Dus een erg hard geluid, versterken, dat weer versterken, enz.

Zal wel van de maximale in- en output van de megafoon afhangen 8-)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 3.165

Re: Veel lawaai maken

Zal wel van de maximale in- en output van de megafoon afhangen :D
Waarschijnlijk. 8-)
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Veel lawaai maken

Phys schreef:Idee: wat zou er gebeuren als je meerdere megafoons gebruikt?

Dus een erg hard geluid, versterken, dat weer versterken, enz.
Dit?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Veel lawaai maken

Haha :D

Doet me denken aan een aflevering van Southpark, waarin Leopold "Butters" Stotch van alles nieuws probeert te bedenken.

"No, the Simpsons did it"

\\edit: ik zie dat er zelfs een wikipedia-pagina van is?!

http://en.wikipedia.org/wiki/Simpsons_Already_Did_It
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 64

Re: Veel lawaai maken

het idee van de megafoon's hebben ze getest bij brainiac.

alle megafoon's stoorden elkaar, ivm met de frequentie ofzo, hierdoor ontstond er 1 irritante hoge pieptoon.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Veel lawaai maken

Een leukerdje voor irritante geluiden lijkt me positieve feedback. Dus ervoor zorgen dat het uitgaande geluid terugkoppelt aan het geluid dat in je apparaat gaat. (het gepiep op de radio wanneer bellers hun radio niet afzetten is hier een voorbeeld van) Misschien maakt dat megafoonontwerp daar ook gebruik van.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Veel lawaai maken

Bij deze vraag moet ik denken aan een trommeltje zo groot als een sambabal, met 2 touwtjes eraan met harde objecten aan het uiteinde. Als je het handvat van het trommeltje tussen beide handen neemt en met een bepaalde frequentie in de handen wrijft geeft dat een knap irritant geluid, zeker wanneer je het met een paar man tegelijk doet. Het trommeltje is ook gebruikt in een Karate Kid - film; het is vast verkrijgbaar bij een speelgoedzaak.

Voor een foto en hoe zelf te maken, zie http://www.instructables.com/id/EWJ15C7F3MHS7JN/
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.502

Re: Veel lawaai maken

Wat is eigenlijk de achtergrond van de vraag van de topichouder;hij/zij wilt veel lawaai kunnen maken.

Is dat om op te vallen in zijn omgeving of wil hij erzelf van genieten.

In het eerste geval is hij ergens sociaal crimineel,want de meeste mensen hebben een hekel aan kabaal omdat dat zeer storend is,

in het tweede geval,hetgeen ik zeer kan aanbevelen,koop een goedkoop kop"telefoontje" .

Die kun je eenvoudig geluidversterkend manipuleren en "geniet" dan zelf van je geluid (herrie,kabaal).

Je valt dan niet op,hooguit als je je aanmeld bij de kno-arts om te pogen je gehoor nog een beetje te repareren door mechaniekjes.Je bent dan harder gaan praten of vraagt je omgeving voortdurend om harder te praten omdat je niets meer kunt verstaan en horen.

Reageer