Springen naar inhoud

- - - - -

Google earth krijgt scherpere beelden

• Log in om te kunnen reageren

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 september 2007 - 14:45

Morgen gaat er een nieuwe satelliet de ruimte in die beelden maakt van de aarde met een extra hoge resolutie. Het zal de nauwkeurigheid van de beelden op Google Earth verder vergroten.

Volledig artikel ...
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 september 2007 - 17:35

Leuk, ik kan nou al mijn eigen huis herkennen omdat het het enige huis is met een dakraam, straks kan ik via dat raam gewoon mijn broertje zien computeren 8-) (bij wijze van spreke dan, uiteraard :D)

Veranderd door Assassinator, 17 september 2007 - 17:35

'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Dalton

Dalton

• >250 berichten
  • 808 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 september 2007 - 10:57

Is dat niet schending van privacy?
Waarschijnlijk moeten ze mensen dan wegfilteren of niet?
Minder dan niks is onmogelijk.
De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

TBD

TBD

• >100 berichten
  • 130 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 september 2007 - 11:07

Mensen wegfilteren? Dat is een onbegonnen werk dan! :D

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 september 2007 - 11:42

De 'scherpte' van de foto's bedraagt 1pixel per 50cm. Tenzij jij 50cm breed bent is de kans klein dat je goed zichtbaar bent als je gewoon rondwandelt. Als je neerligt op strand ofzo zal je wel een mens kunnen herkennen als object, maar zeker geen details. Stel nu dat je platligt dan ben je waarschijnlijk een goeie 35 pixels lang. Op tweakers.net stond er dat meer gedetailleerde foto's niet mogen voor commercieel gebruik van de Amerikaanse regering.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8803 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 september 2007 - 16:45

Wat ook wel weer een vreemd verhaal is, aangezien er wel luchtfoto's met veel betere resoluties in google earth zitten. Die hebben echt resoluties van centimeters, goed genoeg om te zien dat beide spiegels nog aan je geparkeerde auto zitten.
Victory through technology

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 september 2007 - 17:17

Wat ook wel weer een vreemd verhaal is, aangezien er wel luchtfoto's met veel betere resoluties in google earth zitten. Die hebben echt resoluties van centimeters, goed genoeg om te zien dat beide spiegels nog aan je geparkeerde auto zitten.

Ik vermoed dat er verschillende bedrijven foto's leveren. Zo levert NASA ook foto's. Vermits deze geen commerciŽle plannen beamen vermoed ik dat de scherpere foto's in google earth afkomstig zijn van de NASA of van andere niet-commerciŽle instellingen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures