Springen naar inhoud

geesten

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Poll: geesten/spoken bestaan (100 gebruiker(s) hebben cast gestemd)

1. geen mening (3 stemmen [3.00%])

Percentage van stemmen: 3.00%

2. nee, maar er is meer (26 stemmen [26.00%])

Percentage van stemmen: 26.00%

3. nee (44 stemmen [44.00%])

Percentage van stemmen: 44.00%

4. ja (27 stemmen [27.00%])

Percentage van stemmen: 27.00%

Stem

little Ghost

little Ghost

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 februari 2005 - 13:40

ik ga op school een presentatie houden over het bestaan van geesten/spoken en daar wil ik graag meningen van andere mensen in verwerken, ik zou jullie graag willen vragen of jullie willen vertellen of jullie in geesten geloven en of jullie je mening willen onderbouwen[/quote]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jay

Jay

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 februari 2005 - 14:59

Ik geloof er wel in. ik weet dat er veel verhalen zijn over spoken die helemaal neit waar zijn. Zelf wel iets mee gemaakt, vandaar. Niemand hoeft mij te geloven, zolang ik het maar voor mezelf weet.

little Ghost

little Ghost

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 februari 2005 - 20:31

wat heb je dan meegemaakt ??

De groene hond

De groene hond

• >100 berichten
  • 153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 februari 2005 - 20:55

nee, sorry jongens, toch echt geen spookjes voor mij! :shock:
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Moos

Moos

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 februari 2005 - 23:11

Ik geloof niet in geesten zoals ze worden geportretteerd in media, verhalen, etc. Ik denk dat ik eerder geloof dat als een mens/dier/wezen doodgaat een bepaald soort energie achterlaat, want waar moet die energie die eerst huisde in een lichaam anders heen? Het lichaam zelf sterft af en ontbindt, maar al die energie die in een mens zit, al die hersenactiviteit moet door de jaren heen toch een hele hoop energie gemaakt hebben? En dan blijft die energie voortbestaan, en die kunnen sommige mensen misschien wel voelen. Ook wel paranormalen genoemd, maar echt paranormaal vind ik het dan niet meer.

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 maart 2005 - 10:20

Ik geloof simpelweg niet dat er een bewustzijn kan bestaan buiten een lichaam. Geen (werkende) software zonder hardware :shock:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Boaz

Boaz

• >250 berichten
  • 717 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 maart 2005 - 10:38

Tsja, je moet het meemaken om te geloven. En dan nog kun je het nauwelijks geloven. Helaas/gelukkig behoor ik tot die mensen. Ik heb het 4 jaar achter elkaar meegemaakt, dan is het geen geloven maar weten. Geloven doe je in de kerk. En daar doe ik niet aan.

little Ghost

little Ghost

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 maart 2005 - 21:04

Wat heb je dan meegemaakt dat jou doet overtuigen dat er geesten bestaan ??? en weet je zeker dat er geen wetenschappelijke oplossing voor is ???

Erik

Erik

• >250 berichten
  • 300 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 maart 2005 - 21:09

Ik geloof niet dat er dingen zoals spoken, geesten etc. bestaan.
Ik denk wel dat mensen zelf verantwoordelijk zijn (onbewust) voor allerlei vreemde verschijnselen.
Dat voor het grootste deel ongebruikte brein moet tot meer in staat zijn als wat wij op dit moment ervan weten?!
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,
is not "Eureka!" (I've found it!),
but "That's funny..."

Isaac Asimov

Boaz

Boaz

• >250 berichten
  • 717 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 maart 2005 - 22:46

Wat heb je dan meegemaakt dat jou doet overtuigen dat er geesten bestaan ??? en weet je zeker dat er geen wetenschappelijke oplossing voor is ???

Wetenschappelijk niet, misschien een logische verklaring. Wat ik heb meegemaakt? Voetstappen terwijl je niemand ziet, spiegels die van muren vallen, harde klappen, gestommel, etc. 4 Jaar achterelkaar. Ik niet alleen, ik werkte op een buitensportcamping in Frankrijk. Het 'gespook' vond plaats in een 1000 jaar oud gebouw. Ik, met zo'n 10-15 andere instructeurs, waren dagelijks getuige van de 'activiteit'. En kom niet met 'oude huizen maken geluiden'-achtige argumenten. Ik ben 4 jaar achtereen daar aan het werk geweest (in de zomer), en heb uitgebreid de tijd gekregen er aan te wennen, erover na te denken en te analyseren. Na zo'n twee jaar is het niet eng meer, en kun je er wat nuchterder over nadenken. Ik heb niets kunnen bedenken of ontdekken wat logisch is. Ik ben in de jaren erna op zoek gegaan naar alternatieve verklaringen. Ik heb nu 8 jaar later nog geen verklaring gevonden. Wat ik heb geconcludeerd is; Ja, er was iets. Nee, het was niet tastbaar. Ja, het kon dingen laten bewegen maar schijnbaar alleen met impulsen, niet gecontroleerd. Nee, het praat niet (geen stemmen) maar communiceert wel. Het leek om aandacht te vragen. Als je erop reageerde (vooral in het begin uit angst) met 'ga weg' of 'hou op' dan hield het 'gespook' op. Later ben ik erachter gekomen dat je het niet uit hoefde te spreken. Eraan denken is genoeg.

En geloof me, als je het meemaakt, dan is het doodeng. Wij zaten met zo'n 15 man, allemaal macho-mannen van de SIOS en de ALO (sportacademie), behalve ik (HTS). De ene spierbonk nog groter en sterker dan de ander, maar allemaal kleintjes als het gespook weer begon. Uiteindelijk sliep de helft van de instructeurs in een tentje op de camping, en niet meer in het hoofdgebouw. Het is geen fantasie. Helaas (?) is het gespook na 5 jaar opgehouden. Ik kom er nog wel eens, maar het gebouw is zo stil als het graf... Des te enger?

richel_richel

richel_richel

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2005 - 01:55

Mijn ouders hebben een ervaring gehad op vakantie in engeland in een bungalow.
Er waren de volgende dag verschillende spullen verplaatst.
Het ging om een asbak een horloge.
De asbak was van de tafel naar de grond verplaatst. En het horloge was van de tafel in de woonkamer naar een keukenla verplaats..
Ik geloofde het eerst niet en dacht dat ze toevallig niet onthouden hadden waar ze het neergelegd hadden maar de verplaatsingen zijn gewoon vreemd.

Weet niet zeker of ik nu in geesten geloof en heb er nooit echt ver over na gedacht.

Als het gaat over energie die het lichaam verlaat komen we weer uit op chi. Maar dat is een ander topic :shock:
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Erik

Erik

• >250 berichten
  • 300 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2005 - 15:32

Ik heb hier wel het een en ander over gelezen.
Het gaat vaak om wat men zogenaamde poltergeistverschijnselen noemt.
Opvallend in deze zaken is dat er vaak pubers bij betrokken zijn.
Men vermoed dat onderdrukte emoties onbewust en ongewild voor dit soort verschijnselen zorgen.
Zeg een ongecontroleerde telekinese.
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,
but "That's funny..."

Isaac Asimov

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2005 - 15:36

Eerlijk gezegd vind ik dat geestjesgedoe lulkoek.
Ikzelf heb nog nooit een geesteservaring gehad maar zelfs als ik er een heb zal ik niet in spookjes gaan geloven.
Wat heeft dit trouwens et wetenschpa te maken ?
Ik blijf bij de wereld zoals ze door Newton, Einstein, Bohr en de rest beschreven is!

Erik

Erik

• >250 berichten
  • 300 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2005 - 18:33

Wat heeft dit trouwens et wetenschpa te maken ?

Kom kom niet zo snel oordelen!
Als dit soort verschijnselen te maken heeft met een onderdeel van het menselijk brein dan lijkt me dat toch aardig wetenschappelijk.
Probleem is dat we dat nog niet weten toch?
but "That's funny..."

Isaac Asimov

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2005 - 19:07

Ze bestaan ja.

Als je alle feiten op een rijtje zet, dan zul je bijna niet anders kunnen dan concluderen dat ze bestaan.

Uiteraard is het een natuurlijke reactie om zulk soort zaken gelijk als 'lariekoek' te bestempelen, maar dat doet geen eer aan het fenomeen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures