Desktop lock

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 11

Desktop lock

Ik ben op zoek naar een Desktop Lock,

op google kan ik wat freeware vinden die niet deugd,

of ik moet er voor betalen.

kan iemand mij verder helpen?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Desktop lock

Wat behoort dit stukje software te doen?

Met winXP kun je gewoon instellen dat als je je pc 20 min niet gebruikt de screensaver aan gaat en je je wachtwoord moet ingeven om de pc weer te gebruiken

Berichten: 11

Re: Desktop lock

Ja dat weet ik ook wel, maar dat bedoel ik niet.

Op het internet heb ik wat freeware gevonden, alleen daar deugde niks van.

Ik zoek een goede Screenlock waar k niet voor hoef te betalen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Desktop lock

Wat behoort dit stukje software te doen?
Kan je hier misschien even op antwoorden a.u.b. ?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Desktop lock

Met winXP kun je gewoon instellen dat als je je pc 20 min niet gebruikt de screensaver aan gaat en je je wachtwoord moet ingeven om de pc weer te gebruiken
Het probleem met een screensaver is, dat je de computer gewoon kan rebooten. Na de reboot is de computer alleen niet meer gelockt. Met een programma als Desktop Lock blijft de computer ook na rebooten gelockt. Beetje googelen op freeware desktop lock: hier zal vast wel iets bruikbaars tussenzitten...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Desktop lock

Na de reboot is de computer alleen niet meer gelockt.


Maar moet je nog steeds inloggen! als je heel save wil zijn kun je ook een bios paswoord instellen, ben je wel genaaid als je die kwijt raakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Desktop lock

Ach, als je de CMOS cleart ben je die ook kwijt, toch?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Desktop lock

De bios flashen? inderdaad, maar dan kun je ook gewoon de harde schijf uitrukken, dan is de pc niet veilig meer.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Desktop lock

BIOS Flash? Ik bedoel gewoon de CMOS jumper omzetten, batterij eruit halen, weer erin en jumper terug. Dan is de BIOS naar de standaarwaarden teruggezet (oftewel zonder wachtwoord).
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Desktop lock

BIOS Flash? Ik bedoel gewoon de CMOS jumper omzetten, batterij eruit halen, weer erin en jumper terug. Dan is de BIOS naar de standaarwaarden teruggezet (oftewel zonder wachtwoord).
Ik vraag mij dan af, waarom wil je zo extra beveiligen als je het toch altijd kan omzeilen.

Als je zelf je paswoord vergeet en je haalt de batterij er even uit dan kan iemand anders dat ook.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Desktop lock

Je kan natuurlijk ook al je documenten en andere belangrijke documenten encrypten. Nadeel is dat iemand wel die bestanden kan verwijderen, maar in elk geval niet meer lezen. Dus waar heb je die desktop lock precies voor nodig?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Desktop lock

Ruben01 schreef:Ik vraag mij dan af, waarom wil je zo extra beveiligen als je het toch altijd kan omzeilen.

Als je zelf je paswoord vergeet en je haalt de batterij er even uit dan kan iemand anders dat ook.


Inderdaad en daarom is een BIOS wachtwoord ook geen goede beveiliging.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Desktop lock

De reden is dan ook niet dat het onkraakbaar is. Volgens mij geldt nog steeds dat elke beveiliging per definitie te kraken is. Een goede beveiliging is dan ook eentje waarbij het kraken relatief moeilijk is.

Een BIOS-wachtwoord instellen is altijd "veiliger" dan geen BIOS-wachtwoord instellen. Afhankelijk van de situatie kan de kast openschroeven, kabeltjes losmaken, hannessen met jumpers en batterijen enz. te veel moeite zijn voor een "dief".
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Desktop lock

CMOS en BIOS, volgens mij hebben we het over hetzelfde Phys.

Anywho, als je al niet kunt vertrouwen dat er iemand in je computer kan rondneuzen om jumpertjes te verzetten, kan hij ook de hardeschijf er gewoon uit halen. Behalve natuurlijk als je een hangslot rond je pc hangt.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Desktop lock

Anywho, als je al niet kunt vertrouwen dat er iemand in je computer kan rondneuzen om jumpertjes te verzetten, kan hij ook de hardeschijf er gewoon uit halen. Behalve natuurlijk als je een hangslot rond je pc hangt.
Dat is eigenlijk beter verwoord dan mijn verhaal :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer