Benzoylchloride ingeademd?

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Benzoylchloride ingeademd?

hallo allemaal,

Ik vroeg me af wat voor gevolgen zijn voor het inademen van benzoylchloride. De geur blijft hangen in de keel en neus, zijn er misschien oplossingen ervoor? :D

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Benzoylchloride ingeademd?

Dan mag je ten eerste van geluk spreken, want benzoylchloride kan dodelijk zijn bij inademing. Ik ga ervan dat je een minimale hoeveelheid hebt ingeademd. Het enige wat je kunt doen is zoveel mogelijk frisse lucht in en uitademen, dan zal de geur waarschijnlijk langzaam verdwijnen. Voor de zekerheid bij de dokter langsgaan!

Als het contact minimaal was, en eenmalig, hoef je waarschijnlijk geen langetermijneffecten te verwachten.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 8.614

Re: Benzoylchloride ingeademd?

Deze vraag heb je gisteren al gesteld in ditzelfde subforum. Een moderator heeft de topic toen verwijderd, omdat het om een persoonlijk medisch probleem gaat. Je hebt mijn raad om de regels door te lezen dus duidelijk in de wind geslagen, anders had je geweten dat crossposten niet is toegestaan.

Ik herhaal hetgeen wat ik gisteren heb gezegd en wat Marko beaamt: raadpleeg een arts. Als je meer wilt weten over benzoylchloride zelf, kijk dan hier.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Benzoylchloride ingeademd?

En dus kan op dit topic een slotje.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten