Alleen in dit forum zoeken

Reageer
Berichten: 8.614

Alleen in dit forum zoeken

Wanneer je vanuit een (sub)forum op de zoekfunctie klikt, krijg je volgend kadertje:


Afbeelding


Merk op dat de optie 'Alleen in dit forum zoeken?' standaard aangevinkt is. Forumgebruikers die iets te snel zijn en dat vergeten af te vinken, of mensen die niet weten wat die optie betekent (en bijvoorbeeld denken dat 'forum' op het gehele Wetenschapsforum slaat), missen zo een hele hoop relevante zoekresultaten.


Daarom mijn verzoek om deze optie standaard uit te zetten.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Alleen in dit forum zoeken

Tsja... het is mogelijk hoor, maar ik vind het eigenlijk wel verdomd handig dat het áán staat. Meestal als ik zoek, wil ik juist alleen in dat forum zoeken. 'k Heb eigenlijk geen flauw idee wat de gemiddelde forumgebruiker daar van denkt...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Alleen in dit forum zoeken

Vaak (zal denk ik nl. niet altijd zijn) ben je in een bepaald forum omdat het onderwerp daar thuis hoort. Zoek je naar een relevant ander onderwerp erover, is de kans het grootste dat het in dat forum staat. Je kan dus met die optie aangevinkt alle zoekresultaten uit de andere fora vermijden, wetende dat de relevantse waarschijnlijk toch in het forum waar je al bent staat. Ik zou het standaard op aan laten staan.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 8.614

Re: Alleen in dit forum zoeken

Oké, ik ben overtuigd (alhoewel ík het zo goed als altijd uit zet). Misschien wel handig om van 'Alleen in dit forum zoeken?' 'Alleen in dit subforum zoeken' te maken. Onervaren gebruikers die forum beschouwen als het hele Wetenschapsforum, zien op deze dat dit niet zo is.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Alleen in dit forum zoeken

Da's wel een goeie, zal het even in het spelfouten-topic zetten.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Alleen in dit forum zoeken

Het staat overigens alleen aangevinkt als je al in een bepaald forum zit. Als je gewoon op het board zit, staat er niets.

Berichten: 8.614

Re: Alleen in dit forum zoeken

Dat had ik reeds vermeld:


Wanneer je vanuit een (sub)forum op de zoekfunctie klikt, krijg je volgend kadertje:
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer