Vzw,website

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Vzw,website

in de wet van 1921 staat:
artikel 11.

Alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen en andere stukken die uitgaan van verenigingen zonder winstoogmerk, vermelden de naam van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden “vereniging zonder winstoogmerk” of door de afkorting “v.z.w.”, en het adres van de zetel van de vereniging.

Eenieder die in naam van een vereniging meewerkt aan een in het eerste lid vermeld stuk waarop één van deze vermeldingen niet is aangebracht, kan persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor alle of voor een gedeelte van de verbintenissen die de vereniging krachtens dit stuk heeft aangegaan.
Nu vroeg ik mij als onwetende af hoe het nu zit met een website. Moet ik daar ook de volledige naam+zetel+v.z.w. vermelden? Moet dat dan op elke pagina?

De wet dateert blijkbaar van voor dat er websites waren. (en is volgens het internet niet verandert ondertussen)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Vzw,website

in de wet van 1921 staat:
Welke wet doel je hier op? Zie
Nu vroeg ik mij als onwetende af hoe het nu zit met een website. Moet ik daar ook de volledige naam+zetel+v.z.w. vermelden? Moet dat dan op elke pagina?
Niet zozeer gestoeld op kennis van de exacte wetstekst, maar op gerelateerde zaken kom ik tot het volgende:

Als je een verenigingsblaadje uitbrengt dan staat meestal in het colofon de zaken vermeld zoals jij hierboven quote. Het komt niet op iedere pagina terug. Een website kun je zien als een virtueel verenigingsblaadje. Je maakt dus mooi een "about" pagina (net zoals
De wet dateert blijkbaar van voor dat er websites waren. (en is volgens het internet niet verandert ondertussen)
Dat is met veel wetten het probleem. Internet is in nog geen tien jaar tijd uitgegroeid van iets dat "wel handig is" tot een medium zonder welke we bijna ons leven niet meer kunnen voorstellen. Alle wetten daarop aanpassen met dezelfde snelheid is onmogelijk. Zeker als je ook bedenkt hoe snel internet zelf al veranderd. De mogelijkheden groeien met de maand, de wet iedere maand aanpassen gaat gewoon niet.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Vzw,website

Belgische wet pi.gif

Ik zal dan idd maar een correcte vermelding plaatsen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer