N(t)=1/(2+e^-t)

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

N(t)=1/(2+e^-t)

Ik vind deze formule nogal vaag.. ik moet er voor een PO vraagstukken over bedenken. En ik ben dus een beetje aan het experimenteren. Ik vermoedde eerst dat er een buigpunt was.. daar kom je als het goed is achter als je de tweede afgeleide gelijkstelt aan 0. Maar ik kom dan op niets uit.. geen uitkomst.

Als ik de grafiek plot met mijn grafische rekenmachine zegt deze dat er geen minimum en geen maximum is.. ik snap er echt niets van. Kan iemand me iets wijzer maken? Zie ik iets over het hoofd? Wat in godsnaam is dit voor soort functie???!!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: N(t)=1/(2+e^-t)

Ik begrijp je probleem niet helemaal, maar hier wat info over de functie:

[graph=-9,9,0,0.5]'1/(2+exp(-x))'[/graph]
\(\lim_{t\to\infty}N(t)=\frac{1}{2}\)
\(\lim_{t\to-\infty}N(t)=0\)
\(f''(x)=0\)
geeft
\(x=\log{2}\)
en
\(f(\log{2})=\frac{5}{2}\)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: N(t)=1/(2+e^-t)

miauw schreef:Ik vind deze formule nogal vaag.. ik moet er voor een PO vraagstukken over bedenken. En ik ben dus een beetje aan het experimenteren. Ik vermoedde eerst dat er een buigpunt was.. daar kom je als het goed is achter als je de tweede afgeleide gelijkstelt aan 0. Maar ik kom dan op niets uit.. geen uitkomst.

Als ik de grafiek plot met mijn grafische rekenmachine zegt deze dat er geen minimum en geen maximum is.. ik snap er echt niets van. Kan iemand me iets wijzer maken? Zie ik iets over het hoofd? Wat in godsnaam is dit voor soort functie???!!
Het 'minimum' en 'maximum' zijn horizontale asyptoten.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: N(t)=1/(2+e^-t)

Je zet het al tussen aanhalingstekens, maar toch even voor de duidelijkheid: asymptoten zijn geen extrema.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: N(t)=1/(2+e^-t)

Je zet het al tussen aanhalingstekens, maar toch even voor de duidelijkheid: asymptoten zijn geen extrema.
Accoord en daarom vindt Miauw ze ook niet. De functie en grafiek zijn op het gehele interval monotoon stijgend.
Ik vind deze formule nogal vaag.
Een formule is nooit vaag. Dat is nu juist de kracht van wiskunde die veel scherper kan definiëren dan gesproken of geschreven taal. Wel kan jij de verwerking ervan vaag doen verlopen, omdat je nog niet optimaal getraind bent. Succes daarmee.

Reageer