Acupuncture 'best for back pain'

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 269

Acupuncture 'best for back pain'

Acupuncture is more effective at treating back pain than conventional therapies, research suggests.


Lees het volledige artikel...
Bron: BBC Science and Nature. www.BBC.co.uk

Berichten: 8.614

Re: Acupuncture 'best for back pain'

Dit doet me denken aan een cartoon die ik onlangs gezien heb:


Afbeelding


Meer acupunctuurcartoons zijn hier te vinden.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 12.262

Re: Acupuncture 'best for back pain'

Uit het artikel:


After six months 47% of patients in the acupuncture group reported a significant improvement in pain symptoms, compared to 44% in the sham group, and just 27% in the group who received conventional therapy.


Even ervan uitgaande dan die 47 en 44% niet significant verschillen, maakt het dus niet eens uit waar en hoe je mensen met naalden volprikt.


One theory is that pain messages to the brain can be blocked by competing stimuli.


What's next, 'pepperspray in beide ogen beste remedie tegen rugpijn'?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Acupuncture 'best for back pain'

What's next, 'pepperspray in beide ogen beste remedie tegen rugpijn'?


Tja, het is toch een vaak gebruikte manier in het verleden (en nog in het heden, maar minder) om pijn te 'bestrijden'. Zo was er vorig jaar een programma op TV waar een gezin in een afrikaanse stam ging leven voor 2 weken. De vrouw had toen ook enorm veel rugpijn door het slapen op de grond, daarbij werd ze behandelt met enorm irriterende brandnetels die ze stuk wreven op haar rug. Nadat de pijn van de brandnetels weg was, was de pijn in de rug ook weg. Als het werkt, waarom niet? :D

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Acupuncture 'best for back pain'

@ Klintersaas: "© Mark Parisi, Permission required for use" staat daar zo in het zicht dat ik me afvraag of je inderdaad permissie hebt.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Acupuncture 'best for back pain'

@ Klintersaas: "© Mark Parisi, Permission required for use" staat daar zo in het zicht dat ik me afvraag of je inderdaad permissie hebt.


Die melding staat er voor mensen die het willen gebruiken in commerciële toestanden, gewoon gebruiken als een voorbeeldje op een forum is nu niet zo heel erg :D Zo is het logo van Coca Cola ook niet vrij te gebruiken, maar niemand zal klagen als je het hier gebruikt.

Berichten: 8.614

Re: Acupuncture 'best for back pain'

Die melding staat er voor mensen die het willen gebruiken in commerciële toestanden, gewoon gebruiken als een voorbeeldje op een forum is nu niet zo heel erg :D Zo is het logo van Coca Cola ook niet vrij te gebruiken, maar niemand zal klagen als je het hier gebruikt.
Zo heb ik het ook ervaren. Als iemand echter problemen heeft met die cartoon haal ik hem wel weg.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Acupuncture 'best for back pain'

Dat zal inderdaad wel. "use" is natuurlijk nogal vaag. Maar van mij hoeft ie vanzelfsprekend niet weg!
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Acupuncture 'best for back pain'

Phys, telefoon voor je, ene Friz Freling? Iets over roze panters of zo....


:D

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Acupuncture 'best for back pain'

:D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer