Hypertensie bij kinderen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Hypertensie bij kinderen

kan iemand mij de werking van vasodilatatoren uitleggen bij kinderen

en tevens de werking van thiazide

dank u.

Berichten: 8.614

Re: Hypertensie bij kinderen

Hier is wat algemene uitleg te vinden over vasodilatoren.

Hier is wat algemene uitleg te vinden over thiazide.

Misschien heb je ook iets aan dit artikel met de titel Vasodilator Therapy for Primary Pulmonary Hypertension in Children.

Ik weet niet in hoeverre de werking bij kinderen verschilt van de werking bij volwassenen, maar kort gezegd komt het erop neer dat de bloedvaten wijder worden en het glad spierweefsel in de vaatwand zich ontspant. De bloeddruk gaat dus omlaag, aangezien het bloed nu meer plaats heeft om te stromen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 8.614

Re: Hypertensie bij kinderen

Hier is wat algemene uitleg te vinden over vasodilatoren.

Hier is wat algemene uitleg te vinden over thiazide.

Misschien heb je ook iets aan dit artikel met de titel Vasodilator Therapy for Primary Pulmonary Hypertension in Children.

Ik weet niet in hoeverre de werking bij kinderen verschilt van de werking bij volwassenen, maar kort gezegd komt het erop neer dat de bloedvaten wijder worden en het glad spierweefsel in de vaatwand zich ontspant. De bloeddruk gaat dus omlaag, aangezien het bloed nu meer plaats heeft om te stromen.

PS: Op één of andere manier heb ik mijn post tweemaal geplaatst. Bij dezen de vraag aan een moderator om de tweede post te verwijderen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer