Springen naar inhoud

Schoolproject

• Log in om te kunnen reageren

wetenschapper_in_leer

wetenschapper_in_leer

• >25 berichten
  • 57 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 september 2007 - 16:31

halo!
wij moeten voor school een onderzoek voeren. Dit jaar in de richting van de Friemout prijs (goed geschreve?) over de opwarming van de aarde. Iemand kwam op het idee om ons papier van hennep te maken. Laat mij duidelijk zijn, we spreken over mannelijke hennepplanten, geen drugs dus. In ons verslag zou dan een uiteenzetting komen over hoeveel we nodig hebben, de voordelen, andere toepassingen van hennep, belasting voor het milieu en klimaat, of de economie er ook baat heeft, ...enz Hier komen natuurlijk ook problemen bij kijken: kan de hennep hier groeien? hoe vermijden we dat er iemand een vrouwelijk plantje tussen zet? (drugs) en is het legaal ? (belgië)

ik heb dit forum al doorgelezen:
http://www.wetenscha...s...9&hl=hennep

wat al wat info geeft, ook hebben we zelf al een heleboel opgezocht.

zo weten we ondertussen: (zover de betrouwbaarheid van de sites gaat)
- dat de vrouwelijke planten alleen in tropische klimaten groeit en we dus hier niet in onze tuin kunnen zetten (wat dus drugs uitsluit)
- dat de mannelijke planten hier perfect buiten op het veld kunnen groeien
- hennep intressant is voor olie, papier, kleren, plastic vervangers, bier ,...
- er al in verscheiden landen industriële hennep geteelt wordt op redelijk grote schaal

mijn/onze grote vraag is nu; is al deze informatie betrouwbaar?? en hebben jullie nog extra hints/tips/problemen gezien waar wij niet aan gedacht hebben?

graag een reactie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8782 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 september 2007 - 10:57

Hennep wil hier best groeien, maar er is (uiteraard) weinig verschil in klimaat-tolerantie tussen mannelijke of vrouwelijke planten. Zou dat wel zo zijn, dan zouden beide geslachten in verschillende gebieden moeten groeien en is sexuele voortplanting nagenoeg uitgesloten.

Er wordt ook wel eens hennep (voor cannabis) aangetroffen buiten, zomer wil dat best groeien in pakweg een volkstuintje of midden in een veld met een ander gewas. Ik denk dat het THC gehalte van zulke planten wel lager is dan bij planten uit de kwekerij, maar legaal zal het niet zijn. Er bestaan echter ook wel hennepsoorten die gewoon vrijwel geen THC produceren, maar wel de vezels en dergelijke.
Victory through technology

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures