Adobe acrobat 8.0 professional

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Adobe acrobat 8.0 professional

Ik heb zojuist adobe acrobat 8.0 proffesional gedownload omdat ik een pdf file wil bewerken. Ik heb een powerpoint presentatie die in pdf vorm staat en wil deze afdrukken. Omdat de achtergrond van de dia's in donkerblauw is en de tekst op de dia's wit is wil ik de tekst zwart maken en de achtergrond wit. Ander kan ik maar een paar pagina's afdrukken met één inkt cartridge. Is dat mogelijk met adobe acrobat ? Hoe doe ik dat dan het beste ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Adobe acrobat 8.0 professional

Het aanpassen van tekst is ondertussen al gelukt. Weet er iemand hoe ik de achtergrond kan aanpassen ?

Ik heb reeds geprobeerd via Document --> Background --> Add/Replace... maar dat werkt precies nie :D .

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Adobe acrobat 8.0 professional

Ik ken het programma niet maar staat dat niet in de Help-index?

Dan maar even google en dan lees ik in de eerste hit:

Yes, you can make the background color different on each page of a PDF document (this is different from changing the background of a 3D object embedded in PDF).

To add/change the background follow these steps:

1) create a PDF

2) go to Document->Background->Add/Replace

3) the Add Background dialog box will display

4) IMPORTANT: click on 'Page Range Options' in the top right corner

5) set the page or page range to apply the background changes

6) set your preferences to add/change the background

7) click OK

Heb je punt 4) gedaan?

Als dit niet werkt zul je zelf verder moeten googlelen.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Adobe acrobat 8.0 professional

Ik had ook mijn info gehaald op google en ik had stap 4 uitgevoerd maar wanneer ik op oké klik gebeurd er niks.

Ik ben nog steeds aan het zoeken hoe ik het kan veranderen, als iemand een idee heeft mag hij/zij dit hier altijd plaatsen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Adobe acrobat 8.0 professional

Waarschijnlijk is de achtergrond niet echt als achtergrond ingevoerd maar op een andere manier. Dan zal de achtergrond aanpassen niet veel uitmaken. Het kan natuurlijk ook zijn dat de achtergrond in powerpoint foutief was ingesteld natuurlijk. Kan je niet gewoon de powerpoint aanpassen en terug converten?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Adobe acrobat 8.0 professional

Waarschijnlijk is de achtergrond niet echt als achtergrond ingevoerd maar op een andere manier. Dan zal de achtergrond aanpassen niet veel uitmaken. Het kan natuurlijk ook zijn dat de achtergrond in powerpoint foutief was ingesteld natuurlijk. Kan je niet gewoon de powerpoint aanpassen en terug converten?
Ik heb de powerpoint niet, ik heb enkel de .pdf file. Met adobe acrobat kan je de pdf wel naar een paar andere bestandtypes converteren maar niet naar .ppt denk ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Adobe acrobat 8.0 professional

Kijk eens bij Opslaan als...

Ik weet dat er een aantal mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld Word en misschien ook wel Powerpoint. Naar Word kan zeker, en dan krijg je misschien al wat beters om mee te werken.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Adobe acrobat 8.0 professional

Ger schreef:Kijk eens bij Opslaan als...

Ik weet dat er een aantal mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld Word en misschien ook wel Powerpoint. Naar Word kan zeker, en dan krijg je misschien al wat beters om mee te werken.
Naar .ppt gaat niet en wanneer ik naar word ga zet hij het Word doc vol met afbeeldingen van de ppt slides. Ik ga gewoon in paint.net over die afbeeldingen gaan met mijn emmer witte verf denk ik. Het is niet echt professioneel maar waarschijnlijk ga ik daar minder moeilijkheden mee hebben :D .

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Adobe acrobat 8.0 professional

Soms heeft een programma de mogelijkheid om het document in negatief (negative) af te beelden en te printen. Of Adobe professional dat heeft kun je wellicht in de help vinden. Of wellicht heet het: convert colors, of: reverse colors, of.....

Het simpele windows paint programmaatje dat op iedere PC zit heeft het. Paint.net heeft het waarschijnlijk ook.

Er is een programma om PDF files om te zetten naar van alles en nog wat, volgens de screenshots ook .ppt. Ik heb het niet uitgeprobeerd maar misschien kun jij dat voor ons allemaal eens uittesten.

http://www.soft32.com/Download/free-trial/.../4-16082-3.html
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Adobe acrobat 8.0 professional

Dat programma werkt precies niet zo goed, ik open mijn pdf, daarna zet ik een paar instellingen goed voor het omzetten naar ppt en het adres waar de ppt moet worden opgeslagen. Ten slotte start ik het converteren en dan zegt het programma dat hij het bestand (de pdf) niet kan terugvinden. :D

Reageer