Waarom gaan ogen achteruit?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 334

Waarom gaan ogen achteruit?

Ik ben 22 jaar en begin last te krijgen van verziendheid, vroeger had ik dat niet. Door wat wordt dit veroorzaakt? :shock:

Berichten: 100

Re: Waarom gaan ogen achteruit?

Om nu een voorbeeld te geven.boeren op het land hebben dit veel minder omdat ze vaak in de verte moeten kijken en hun ogen scherp stellen. maar als je bvb constant voor de pc, tv,... zit dan zijn je ogen het enkel gewoon om telkens kortbij te kijken en scherp te stellen. wanneer ze dan ineens ver moeten scherp stellen zal dit heel moeilijk zijn.

Gewoon omdat je ogen het niet meer gewoon zijn, ale je oogspieren denk ik om de verandereing van bol naar plat te gaan. dacht ik toch

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Waarom gaan ogen achteruit?

Van ouderdom komt het vaak door een lens die niet meer flexibel genoeg is om dichtbij te zien. Hij kan dan niet meer bol genoeg worden.

..maar dat is niet wat je vroeg. Laat je ogen eens goed nakijken, misschien is er wel wat 'aan de hand' en/of wat aan te doen..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: Waarom gaan ogen achteruit?

Dit is idd wel erg jong om merkbare achteruitgang van je ogen te hebben. Zou de zeker even laten nakijken

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Waarom gaan ogen achteruit?

Ok afspraak met de oogarts is gemaakt,

ik zit ongeveer 10u per dag voor een scherm, zal daar wel mee te maken hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Waarom gaan ogen achteruit?

*slik* ja, dat zou invloed kunnen hebben op je ogen. Check even de arbo-adviezen voor beeldschermwerk. Daarin geven ze bijvoorbeeld aan een kookwekker neer te zetten en op een vast interval den even wegkijken (naar iets ver weg), ff wapperen met je armen, etc.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 226

Re: Waarom gaan ogen achteruit?

Van het beeldscherm zal het niet komen. Daar wordt je juist bijziend van.

Reageer