Springen naar inhoud

berekening van rotatie bij een wiel


  • Log in om te kunnen reageren

#1


  • Gast

Geplaatst op 01 maart 2005 - 20:28

Dag mensen
Ik ben bezig met het animeren van een 3d model van een jeep.
Ik verplaats het model op de Z as (over tijd T) , over een bepaalde afstand, deze afstand is echter niet belangrijk.
Dan heb ik een wiel dat een bepaald aantal rotaties moet maken over welke afstand Z ook mag zijn.
Volgens mij is 1 rotatie gelijk aan Z/T x de omtrek ( 2 pi x R ( straal).
Versimpelt : als Z 1 is dan moet ik dat gewoon de met omtrek vermenigvuldigen.
Maar volgens mij roteert die dan te langzaam :s
Kan iemand dat bevestigen?

Thanks

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Vortex29

    Vortex29


  • >250 berichten
  • 683 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 01 maart 2005 - 20:48

Aantal rotaties = Z/(2πR)
Draaisnelheid = Z/T

#3

Babbitt

    Babbitt


  • 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2005 - 21:21

Vortex heeft gelijk...
moet wel aan toegevoegd worden dat de draaisnelheid die Vortex geeft in m/s is. Dat is de draaisnelheid aan de buitenkant van het wiel. Normaal gesproken wordt draaisnelheid (rotatiesnelheid) gegeven in rad/s en dan is de juiste vergelijking:

omega = Z/(T.r)

met r de straal van het wiel





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures