Springen naar inhoud

Apparatuur om vaste stoffen te doseren

• Log in om te kunnen reageren

juliehagen

juliehagen

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 september 2007 - 13:38

hallo,
voor mijn profielwerkstuk probeer ik een synaps na te bouwen
daarbij probeer ik het volgende voor elkaar te krijgen:

als er een 'impuls' binnenkomt moet er een kleine hoeveelheid van een vaste zure of basische stof in een bakje met water gedumpt worden.

Dit moet dus elektronisch gebeuren, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen. Mijn leraar stelde een soort van loopende band voor.
het moet alleen wel nauwkeurig blijven, dezelfde hoeveelheden van de stof moeten meerdere keren in het bakje terechtkomen.

heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen?
dankje

Julie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

oscar2

oscar2

• >250 berichten
  • 271 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 september 2007 - 21:38

Hoi Julie,

Ik neem aan dat je een model van de synaps wilt maken met magneten en knikkers. Dat moet wel kunnen. Maak een magnetisch bestuurbaar klepje dat bij iedere electrische puls één knikker laat vallen. Dat is het uiteinde van de ene zenuwcel. De synaps kan dan een lopende band zijn. Aan de andere kant kunnen de knikkers een schakelaar bedienen. Waarschijnlijk door hem over twee metalen plaatjes te laten rollen die net iets boven elkaar zitten. Dat is het begin van de andere zenuwcel.
Het maken van de magnetische klep vergt wat gepuzzel. Kijk even welke materialen je hebt. Maar het is best te doen. Er moet iedere keer precies één knikker vallen. Dan geeft ieder puls in de eerste zenuwcel precies één puls in de tweede.

Succes. Oscar

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures