Springen naar inhoud

Lucifer een bierfles in laten drijven.

• Log in om te kunnen reageren

Sprunky

Sprunky

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 september 2007 - 17:14

Een bepaald fragement van een goochelaarsshow van vroeger heb ik altijd bijgehouden. en heb mij ook welleens afgevraagd of dit nou echt was of niet.

Het experiment ging als volgt:

Een kind had een flesje bier hier had hij water inzitten (warschijnlijk deed hij er iets mee, de details weet ik niet meer)deze hield hij op de kop, zonder dat er een dop opzat viel het water er niet uit. Dit bewees hij door een lucifer door de opening van het bierglas te laten glijden en deze dreef naar de top van het bierflesje.

Ik kan mij herrinneren dat bij het kind de proef mislukte maar de goochelaar in kwestie deed dit experiment wel succesvol na.

Is dit wetenschappelijk mogelijk? dat er op een bepaalde manier vacuum gezogen wordt? of dat er een druk opgebouwd moet worden in het flesje? zover ik mij nog kan herrinneren was er niks aan het flesje aangepast. en daar ga ik ook niet vanuit.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 30 september 2007 - 19:14

Ik gok maar wat: waarschijnlijk heeft de goochelaar het flesje in een handige beweging voorzien van een kleurloos, doorzichtig, flexibel kunststof stopje voor hij het onderste boven hield. In het stopje zat een klein gaatje dat normaliter gesloten is (want kunststof stopje is flexibel) maar waar wel een lucifer doorheen geduwd kan worden die daarna door de opwaartse kracht omhoog gaat en drijft.

Het gaatje sluit meteen weer doordat het stopje flexibel is.

Veranderd door Fred F., 30 september 2007 - 19:21

Hydrogen economy is a Hype.

Sprunky

Sprunky

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 oktober 2007 - 16:59

Ja zoiets is natuurlijk altijd te verwachten. het is niet voor niks een goochelshow.

Helaas. hoopte dat het wetenschappelijk dus ook mogelijk was het water er niet uit telaten lopen.

Toch bedankt.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 oktober 2007 - 13:57

In principe zou dat wel kunnen als het gat wat kleiner was dan een normale hals. Je creeert een vacuum boven in de fles (onderin) met een kleine hals kan het dus wel, illustreert natuurlijk ook dat Fred. F het bij het goede eind had.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures