Uitroepteken op de rekenmachine!

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 14

Uitroepteken op de rekenmachine!

Hallo,

Ik heb een grafische rekenmachine een Texas Instruments TI-84 Plus. Nu is de vraag hoe krijg ik een ! hierop?

Alvast bedankt! pi.gif

Berichten: 7.068

Re: Uitroepteken op de rekenmachine!


Berichten: 2.589

Re: Uitroepteken op de rekenmachine!

Dat is hoogstwaarschijnlijk het faculteits teken.

Als je, stel 4 objecten hebt die verschillend zijn, en je wilt ze rangschikken dus op een boeken rek achtereen plaatsen dan heb je voor de eerste plaats vier keuze mogelijkheden namelijk één van de vier.

Voor de tweede plaats heb je nog maar 3 keuzes voor het derde 2 en voor het laatste 1.

Als je nu wilt weten hoeveel manieren van rangschikken oftewel hoeveel volgordes er bestaan dan vermenigvuldig je die waardes dus 4*3*2*1 geeft je 24 manieren om die objecten op je boeken rek te plaatsen oftwel 4!

Dus 4!=4*3*2*1 kan natuurlijk uitgebreid worden tot elke n bovendien zegt men dat 0!=1

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Uitroepteken op de rekenmachine!

Ik vermoed dat als ze het faculteits-teken nodig heeft, ook wel weet waarvoor het te gebruiken pi.gif
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 2.589

Re: Uitroepteken op de rekenmachine!

Ik denk dat ze het niet nodig heeft en bijgevolg ook niet weet voor wat het dient, maar dat ze het wel wil weten daarom die korte uitleg.

Berichten: 7.068

Re: Uitroepteken op de rekenmachine!

Hoewel ik je initiatief tot uitleg waardeer is er geen enkel logische reden om te denken dat iemand die "hoe krijg ik een ! hierop?" vraagt, uitleg wil over wat dat uitroepteken betekent (zeker niet als die persoon ook nog het type van de rekenmachine meegeeft waarvoor ze een antwoord wil).

Berichten: 2.589

Re: Uitroepteken op de rekenmachine!

Oké mss is er geen logische redenen. Maar het kan toch nooit kwaad meer te vertellen dan nodig? ik zou dit enorm fijn vinden moest mij iemand wat meer of wat extra vertellen over iets.

Eén van de manieren hoe ik graag werk is vetrekken vanuit een hoop gegevens, chaos dus, om daar dan langzaam orde in te scheppen en te kijken wat ik al dan niet relevant is voor een gestelde probleem. Groeten.

edit dat type van rekenmachine wijst er idd op dat ze meer opzoek is naar de technische werking van zo'n ding, klopt. Maar ja voor iemand die nooit van ! gehoord heeft blijft het toch maar vreemd dat zoiets op een rekenmachine staat daarom dat ik de context wilde meegeven.

Berichten: 39

Re: Uitroepteken op de rekenmachine!

Heey ik heb dat rekenmachientje ook .

je gaat naar math (de konp onder het groene alfa) dan ga je 3X naar rechts naar het ondermenu PRE

dan is het nummer 4

veel succes pi.gif

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Uitroepteken op de rekenmachine!

Volgens mij is dat voor de TI 83+, niet 84. En die tab heet PRB (probability), niet PRE pi.gif .

Berichten: 39

Re: Uitroepteken op de rekenmachine!

Volgens mij is dat voor de TI 83+, niet 84. En die tab heet PRB (probability), niet PRE :D .


het spijt me zeer maar het is toch echt zo.

ik heb zelf een TI 48 plus en het is toch echt zo ik heb het nog even na gekeken

(en dat PRE was fout gezien het was PRB ja :D )

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Uitroepteken op de rekenmachine!

De Ti-84 Plus heeft dezelfde functionaliteiten als de Ti-83 Plus. Deze rekenmachines werken met dezelfde programma's, applicaties en toetsaanslagen. Beide modellen verschillen enkel in een verhoogde geheugencapaciteit en een verhoogde snelheid
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Berichten: 2.589

Re: Uitroepteken op de rekenmachine!

Hoewel ik je initiatief tot uitleg waardeer is er geen enkel logische reden om te denken dat iemand die "hoe krijg ik een ! hierop?" vraagt, uitleg wil over wat dat uitroepteken betekent (zeker niet als die persoon ook nog het type van de rekenmachine meegeeft waarvoor ze een antwoord wil).


Sorry ik zie in waar ik fout zit. Had de vraag maar half gelezen en dan gekoppeld aan het feit dat iemand ooit eens had gevraagd aan onze leraar wiskunde waarom dat uitroepteken op een rekenmachine zit. Groeten.

Reageer