Wachtwoord vergeten

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 11

Wachtwoord vergeten

Ik heb een laptop met XP Proffesional erop, maar dat wachtwoord van mijn gebruikersaccount ben ik vergeten.

Hoe kan ik daar omheen komen?

Want er staan nogal belangrijke bestanden op.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wachtwoord vergeten

Als er geen administrator wachtwoord is ingesteld kan je gewoon via safemode (F8 rammen tijdens het opstarten pi.gif ) op de administrator inloggen en de wachtwoorden van de gebruikersaccounts verwijderen. Als er echter wel een wachtwoord op staat kan je proberen om de schijf aan een andere computer te hangen en dan zo de data er af te halen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Wachtwoord vergeten

Is het ook niet mogelijk om gewoon de XP installatie cd erin te steken en dan XP herstellen nemen ? ik dacht dat ik dat eens gelezen had.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Wachtwoord vergeten

Als er toevallig wel een account is waarvan iemand het wachtwoord heeft (bijv. een ander die de computer gebruikt en kan inloggen), kun je van daaruit (mits deze genoeg rechten heeft) de "ownership" van je document nemen. Dat doe je door "simple file sharing" uit te zetten in mapopties in configuratiescherm.

Maar goed, de kans dat aan de eerste voorwaarde is voldaan is denk ik vrij klein.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 3.165

Re: Wachtwoord vergeten

Preventieve tip. Geen wachtwoord instellen als je het vrijwel nooit gebruikt of het gewoon opschrijven en ergens veilig (= op een niet-logische plaats) opbergen.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Wachtwoord vergeten

gebruik ophcrack

http://ophcrack.sourceforge.net/
Ophcrack is a Windows password cracker based on rainbow tables. It is a very efficient implementation of rainbow tables done by the inventors of the method. It comes with a GTK+ Graphical User Interface and runs on Windows, Mac OS X (Intel CPU) as well as on Linux.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 99

Re: Wachtwoord vergeten

http://www.youtube.com/watch?v=O7B_5J5wAmI...ted&search=

Weet niet of dit ook nog kan, maar altijd leuk om te proberen :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Wachtwoord vergeten

Nvt schreef:http://www.youtube.com/watch?v=O7B_5J5wAmI...ted&search=

Weet niet of dit ook nog kan, maar altijd leuk om te proberen :D
Dat is wat ik in de 2de post had uitgelegd, de manier waarop het filmpje is gemaakt is wel grappig, het is net of die de computer aan het hacken is. Eigelijk is die dat niet aan het doen maar logt die gewoon in op de administrator die (logischer wijze) alle rechten heeft op het systeem en dus ook gewoon wachtwoorden kan aanpassen. Je kan trouwens ook gewoon een wachtwoord op de administrator account zetten en dan kan niemand nog wachtwoorden gaan veranderen zonder dat jij het wil.

Reageer