Programma voor geluid genereren op pc

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Programma voor geluid genereren op pc

Ik ben op zoek naar een simpel pc programma dat verschillende tonen kan genereren (op de speaker)

dus, ik zou willen dat ik gewoon de frequentie kan instellen om de toon te genereren.

Iemand een idee?

Berichten: 3.165

Re: Programma voor geluid genereren op pc

Ik had met Google eens een programmatje gezocht en geinstalleerd; NCH tone-generator (google op "tone generator" frequency Hz).

Het was niet echt een succes. Alleen bliebtoontjes, de lage tonen werden keurig afgespeeld, vanaf de 14.000 Hz of zo hoorde ik niets meer.

Ik weet dat mijn gehoor nog niet zo erg is afgetakeld :D (ik mijd al te veel lawaai voor een al te lange tijd). Ofwel werken mijn speakers niet voldoende adequaat (ze zouden tot 20 kHz moeten kunnen gaan volgens de gebruiksaanwijzing en de website) ofwel is het programma niet goed compatibel met de speakers.

Mocht je een goed programmatje vinden, laat het dan even weten. :D
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Programma voor geluid genereren op pc

audacity kan dit, maar is wel een audioeditor
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Programma voor geluid genereren op pc

Misschien kan je Tone & waveform generator 1.03 eens proberen.

Als het niet werkt naar wensen gewoon via google freeware tone generator of iets in die aard. Er zijn wel 100 van die programma's.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Programma voor geluid genereren op pc

Heb je trouwens een (authentieke) SoundBlaster kaart? Daar heb ik nog een leuk tooltje voor dat oa kan wat je omschrijft.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 3.165

Re: Programma voor geluid genereren op pc

Wat bedoel je met authentiek?

Zelf heb ik een geluidskaart van zo'n 4-5 jaar oud; 'Creative soundblaster live! series WDM' met een gameport (volgens mijn device manager). Werkt volgens mij prima voor stereogeluid aangezien de geluiden erg realistisch klinken.

Daar zal die tool dan zeker wel voor werken?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Programma voor geluid genereren op pc

Gevonden. Ik had het over kX project
Currently, kX-compatible soundcards include all EMU10k1 and EMU10k2-based PC soundcards manufactured by Creative Technology Ltd. and/or E-mu Systems Inc
Overzicht van compatibele geluidskaarten

Daarmee kan je bijvoorbeeld ook 3x stereo uitsturen over de uitgangen die anders voor 5.1 gebruikt worden.

Er zit ook een generator in, waarmee je sinus of blokgolven etc uit kunt sturen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 7.068

Re: Programma voor geluid genereren op pc

Ik ben op zoek naar een simpel pc programma dat verschillende tonen kan genereren (op de speaker)
Je zou het met Matlab kunnen doen. :D

Verder geeft "sound wave generator open source" in google al best veel opties. (is dit iets voor je?)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Programma voor geluid genereren op pc

Als je een beetje kan programmeren, zou je mbv Turbo Pascal zelf een simpel programmaatje kunnen schrijven wat tonen produceert. Dat kan met de functie Sound(x), waarbij x de frequentie in Hz is.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 18

Re: Programma voor geluid genereren op pc

probeer:SuperCollider

vereist ook de wil om een beetje te programmeren, maar het is speciaal voor geluid/muziek/processing ontwikkeld, en komt met heel veel voorbeelden...

mac/pc/linux etc..

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Programma voor geluid genereren op pc

Thanks a bunch,

heb wel even tijd nodig voordat ik het ga uitproberen. Ik zal melden hoe het ging.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Programma voor geluid genereren op pc

DePurpereWolf schreef:Ik ben op zoek naar een simpel pc programma dat verschillende tonen kan genereren (op de speaker)

dus, ik zou willen dat ik gewoon de frequentie kan instellen om de toon te genereren.

Iemand een idee?
Ik heb er veel uitgeprobeerd (geluid is mijn vakgebied) die ik op het net kon vinden.

Ik vindt de leukste en meest uitgebreide de toongenerator in

http://www.allworldsoft.com/software/14-460-dssf3-basic.htm

Dit is onderdeel van een goed relatief duur programma, waar de freeware versie eigenlijk identiek is (compleet?), maar bepaalde functies na 30 dagen uitvallen.

De toon generator echter (+ sommige andere functies) blijven functioneel.

Eric
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Programma voor geluid genereren op pc

E.Desart schreef:Ik vindt de leukste en meest uitgebreide de toongenerator in

http://www.allworldsoft.com/software/14-460-dssf3-basic.htm

Eric
Als ik onduidelijk was: Dit is dus freeware en de toongenerator een afzonderlijk window dat je individueel kan activeren, zonder dat er iets anders op je scherm staat.

Het heeft mogelijkheden die in vele pro software niet eens bestaat.

Echt leuk om mee te spelen en experimenteren.

Eric
Eric

Reageer