Springen naar inhoud

Hyperfilosofie

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Unimon

Unimon

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 10:06

Opgevallend dat velen ain de geest alleen met metaforen iets bijgebracht kan worden maar vergeten dat wat voor de spreker een erg belangrijk gegeven is ... gezonde karakterreflectie word door de toehoorders merendeels in later stadium weer onder de tafel geveegd en mist men de kern van het betoog. Ik zie vaak dat de geestelijke visie erin niet in het ondericht verdergaande word meegenomen namelijk, daar is de metamofoor voor bedoelt is . Iemand die weet wat ene/de/die metamofoor betekende heeft de kern van duizenden vragen in zichzelf gevonden doch .. iemand die een metamofoor met ander voorbeelden uitlegt is een wortel ( metamofoor ) van naijver die zijn jaloersheid met "meesterlijke" kennis had afgedekt want helaas metamoforen worden lasterlijke onderwerpen ... Voor het inzicht is groei en ruimte belangrijk maar geen "begripsvolle" meester als (theoloog) die hiermee uitsluitend sussend bezich zijn .
De natuurwet overheerst overal en leid tot bevruchting en word soms zwanger .

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jeroen Bouterse

Jeroen Bouterse

• >250 berichten
  • 261 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 11:21

Taalalarm :D Taalalarm!

Ik snap bovendien niet wat je bedoelt. Je zegt geloof ik dat mensen alleen de metaforen onthouden waarmee een bepaalde boodschap uitgelegd wordt en niet de boodschap zelf? Daar ben ik het alvast niet echt mee eens. De tweede helft van je post is voor mij simpelweg onbegrijpelijk.

Unimon

Unimon

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 12:53

Taalalarm :D Taalalarm!

Ik snap bovendien niet wat je bedoelt. Je zegt geloof ik dat mensen alleen de metaforen onthouden waarmee een bepaalde boodschap uitgelegd wordt en niet de boodschap zelf? Daar ben ik het alvast niet echt mee eens. De tweede helft van je post is voor mij simpelweg onbegrijpelijk.

Ga ik niet uitleggen , dit is psychologisch inzicht want ik gebruik geen filosofische bijvoegsels , want wat er staat is inwezen : direct to the point , iets wat de snelle lezer niet begrijpen kan omdat men/je voor de snelle hap gaat , een race waarmee je jezelf niet naar een oplossing leid . Filosofie zou verboden moeten zijn .

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 13:23

Dus filosofie is een te snelle hap?

Jeroen Bouterse

Jeroen Bouterse

• >250 berichten
  • 261 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 13:33

Ik vraag in de eerste plaats niet eens zozeer om uitleg, als wel om een vertaling naar leesbaar Nederlands. Maar daarnaast lijkt me dat als je een bepaald inzicht over wilt brengen, je dat grŠŠg ook uitlegt aan de lezer die wat minder snel van begrip is, zoals kennelijk voor mij geldt. Heldere redenering, grammaticaal correct taalgebruik en het vermijden van spelfouten worden doorgaans trouwens ook wel door het intelligentere publiek gewaardeerd.

Unimon

Unimon

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 13:46

Dus filosofie is een te snelle hap?

Filosofie bemoeit zich met zaken die andere doelen beoogen , zij erbij maakt meer kapot dan goed is , een goede "filosoof" (als die dan al bestaan zou zijn ) zal de eigen ervaringen als reverentie punt gebruiken , De meerderheid bemoeit zich met zaken die allang wetenschappelijk bewezen zijn .. ik noem maar het ecoschandaal . Op zijn minst bestaat er veel foute filosofie input , die de randen van kennis niet mag dragen . Filosofie is een uitwerpsel , dat weer terugwil in het leven .

Unimon

Unimon

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 13:54

Ik vraag in de eerste plaats niet eens zozeer om uitleg, als wel om een vertaling naar leesbaar Nederlands. Maar daarnaast lijkt me dat als je een bepaald inzicht over wilt brengen, je dat grŠŠg ook uitlegt aan de lezer die wat minder snel van begrip is, zoals kennelijk voor mij geldt. Heldere redenering, grammaticaal correct taalgebruik en het vermijden van spelfouten worden doorgaans trouwens ook wel door het intelligentere publiek gewaardeerd.

De valse leraren zijn volop in de scholen kerken en economieen te vinden , allemaal maken ze gebruik van , of verhelderen zaken als .. ja dingen die belangrijk zijn om het leven te leven. Allemaal valse starters. ( sorrie voor de gramatica ) Deze grapjassen hebben zich tot in de belangrijkste zaken der mensheid gemanouvreerd : de integriteit .
Wij stellen vragen en hopen een antwoord .. maar ach wij ontvangen antwoorden voor vragen die wij nooit gesteld hadden ! Tis oneerlijk , tis Lang leve de grootste doel groep . :D

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 15:17

Welk ecoschandaal?

ferry

ferry

• >250 berichten
  • 954 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 15:26

Ik heb niet de indruk dat deze topic ook maar ergens toe zal leiden.

Unimon

Unimon

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 17:27

Welk ecoschandaal?

Ik had even gehoopt dat je betere vragen kon stellen maar eco daar heb ik het in beginsel wel , maar niet alleen over , het was een voorbeeld over hoe mensen discuseren kunnen , niet voor een oplossing gaan om diepere problemen niet onder ogen te willen of durven zien . Metamoforen dienen om mensen bewust te laten worden , het ruimtelijke voorbeeld met zichzelf te vergelijken in een situatie maar ..... dat meta onderwijs voorbeeld idee mag niet een slachtoffer van andere meningen worden, het gaat immers om wat de spreker hoopt dat -de mensen- aannemen. klaar voor zijn . Als een voorbeeld niet begrepen word , laat het dan nooit gebagitaliseerd worden, dat is kwetsend hoewel ik weet dat dat wel het risico ervan is , en dan is het van belang om ook het eigen leven naar het voorbeeld over te geven . . Het praten over of verkondigen van metamoforen is om iemand te overtuigen die niet geestelijk is , tekort door de bocht om het populair te zeggen , en dan ben je als toehoorder in stilstand en achter het inzicht aanhangen. Voorbeeld : Dat je iemand geweldig vindt betekend nog niet vanzelf dat je de boodschap achter zijn leven kunt plaatsen , want het lijkt allemaal logisch , maar zou jij ook die persoon kunnen zijn ? Zoniet , dan mag je die ander niet na-apen, dat is zeer dom , je moet je plaats dan nog vinden. . Meesterlijke dienaars laten niet met zich spotten !

Laten we niet filosoferen over het grootste gelijkwant dit atmospherische substantieel zijn we van nature ( De geest geeft antwoord ). Inwezen is een nog goddeloze maar een levende filosoof, en dan over werk praten een dode filosoof maar dat gaat alweer een stapje te ver .. komt eropneer ; vrienden maken gaat niet over rozen en daar kan ik over meepraten en begint bij hoeveel respect is er van de andere voor mij.

Vele mensen met vele karakters , daarom zijn er metamoforen . tja afblijven dus als je erover wilt twisten dus.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 17:51

Ik zou je - net als de andere gebruikers - willen vragen om op je taalgebruik (zowel spelling, zinsbouw als grammatica) te letten. De manier waarop je jouw ideeŽn uiteen zet is voor de meesten van ons niet te volgen. Een discussie voeren is dan ook onmogelijk.

PS: Is metamoforen een door jouw uitgevonden woord, of bedoel je metaforen?

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Unimon

Unimon

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 18:12

Ik zou je - net als de andere gebruikers - willen vragen om op je taalgebruik (zowel spelling, zinsbouw als grammatica) te letten. De manier waarop je jouw ideeŽn uiteen zet is voor de meesten van ons niet te volgen. Een discussie voeren is dan ook onmogelijk.

PS: Is metamoforen een door jouw uitgevonden woord, of bedoel je metaforen?

Tja bedankt voor mijn taalcorrectie , bovenop jouw idee van gramatica heb ik geen inhoudelijk inzicht gezien en dat maakt het er niet makkelijker op . Als deze wijsheden weer het enige commentaar is , dan stelt intelligente beschaving niets voor . :D

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 18:34

Ik wil best ook inhoudelijke reacties geven, maar dan moeten jouw ideeŽn mij wel duidelijk zijn en dat zijn ze niet zolang jij ze niet duidelijk verwoordt.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Unimon

Unimon

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 18:49

Ik wil best ook inhoudelijke reacties geven, maar dan moeten jouw ideeŽn mij wel duidelijk zijn en dat zijn ze niet zolang jij ze niet duidelijk verwoordt.

Het is niet eenvoudig wanneer ik niet weet dat ik interesse verhogend werk en misschien moet het beter voorbereid worden, maar ik vind geen serieuse weerklank dus sorrie maar, hier moet u het mee doen. Een paar schokjes met de inhoud is nog niet waardeloos , dat geld ook voor u hoor.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 oktober 2007 - 19:04

Ik zal het nogmaals trachten duidelijk te maken:

Volgens mij zijn er massa's gebruikers die deze topic erg interessant vinden en staan te springen om te reageren. Dit wordt hen echter onmogelijk gemaakt omdat ze jouw ideeŽn niet begrijpen (aangezien je taalgebruik erg onduidelijk is). Daarom verzoek ik je vriendelijk om je stellingen te herformuleren, zodat de gebruikers vervolgens kunnen reageren en er een discussie kan ontstaan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures