Maximaal aantal tekens in een bericht

Reageer
Berichten: 8.614

Maximaal aantal tekens in een bericht

Ger schreef:Mededeling: Links worden tijdelijk niet meer opgenomen in de lijst. Dit komt doordat er een limiet zit aan hoeveel tekens er in een bericht mogen zitten. Dit is een beperking die in phpBB zit ingebouwd. Hoewel die te veranderen is, gaan we die moeite niet meer doen voor die ene week dat we nog op phpBB draaien.

Blijf vooral linktips geven, het duurt alleen iets langer voordat ze in de lijst worden opgenomen.
Dit citaat is afkomstig uit de topic met handige links.


Ik vraag me de volgende zaken af:
  • Bestaat deze beperking ook in Invision?
  • Zo ja, wat is deze limiet?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Maximaal aantal tekens in een bericht

Zelfs als die er al bij Invision zat (durf ik zo niet te zeggen), dan zal deze er al wel uitgehaald zijn :D De enige reden dat ze het bij de phpBB software er niet uitgehaald hebben, is omdat deze op dat moment nog maar een week in gebruik zou zijn. Bij de Invision software is deze volgens mij standaard hoger (kan ik fout hebben) en anders zal deze denk al wel aangepast zijn, omdat de aangedragen links na dat bericht wel weer zijn opgenomen. Maar voor het precieze aantal teken, moet een deskudiger persoon even antwoorden
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Maximaal aantal tekens in een bericht

Invision kijkt niet naar het aantal tekens, maar naar het aantal bytes dat een bericht groot is. Dit kun je zelf niet zien, dit is alleen zichtbaar in de database. In het [topic="58767"]overzicht met gebruikersniveau's en rechten[/topic] kun je zien waar het limiet ligt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Maximaal aantal tekens in een bericht

Klintersaas schreef:Ik vraag me de volgende zaken af:
  • Bestaat deze beperking ook in Invision?
  • Zo ja, wat is deze limiet?
Ja, de beperking bestaat in Invision, maar deze is handmatig instelbaar. We gebruiken deze instelling om te voorkomen dat (met name nieuwe) gebruikers hele lappen tekst van andere sites gaan plakken.


In de vergelijking van gebruikersrechten zie je wat de maxima zijn voor de verschillende gebruikersgroepen. * = onbeperkt.


De daar genoemde maxima gelden voor het bericht inclusief bijlagen. Er is ook nog een "overall"-instelling waarbij de maximumberichtomvang kan worden ingesteld. Deze staat op 100 kB, maar in dit geval is dat exclusief bijlagen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer