Springen naar inhoud

Religie als noodzaak voor een betere wereld?

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 26 april 2007 - 07:10

Edit Veertje: Discussie afgesplitst uit: Bericht bekijken
H, ba! Daar hebben we het weer... Waarom zou deze wereld zo afstotelijk zijn? En als ze dat is, waarom dan niet trachten ze beter te maken, veeleer dan te leven voor het leven voor het hiernamaals?[/quote]

He ba! Daar hebben we het weer: waarom zou de materiele wereld *niet* afstotelijk zijn, beste yp? Hoeveel mensen zijn het met je eens? Hoeveel mensen niet, die uiteraard alleen geluk proeven in het Allerhoogste? Je boodschap getuigt slechts van de typische dwaasheid van de rondbuikige westerling, ben ik bang.

De materiele wereld *is* afstotelijk voor ieder die oog heeft voor de feitelijke situatie: Alleen al in Nederland sterven jaarlijks honderduizenden mensen door ouderdom, veel meer dan bijvoorbeeld door de tsunami, door roken, of in het verkeer. De corporaties, massamedia en andere atheistische demonen hebben jou gehersenspoeld om te denken dat die honderduizenden doden in Nederland "normaal zijn" en dat bijvoorbeeld de tsunami-doden of de twin towers doden "tragisch en dramatisch" zijn. Fout! Het is allemaal even vreselijk als je even nadenkt.

Dat is de extreme dwaasheid en illusie van de moderne tijd: dat intelligente mensen niet meer begrijpen wat de waarde van het leven is waardoor ze [b]volstrekt willekeurig[b] de ene manier van doodgaan "tragisch" vinden en de andere manier "normaal". Waarom is dat zo gegroeid? Om te zorgen dat we onze tijd verspillen aan de grootschalige consumptie van zinloze slijk en drek, opdat een klein percentage van de mensheid macht over ons kan uitoefenen terwijl zij ons bespotten en uitlachen.

En weten allemaal stiekum wel dat er iets mis is. Want om niet in te storten van ellende slikken 1.6 miljoen nederlanders dagelijks antidepressiva, ondanks alle welvaart, comfort en mensen zoals ypsilon die als kraaien hun krassende boodschap: "De wereld is zo mooi" maar blijven rondbazuinen op niets af.

Het Allerhoogste, alleen daar ligt eenieders heil, geluk en welvaart. De rest is vluchtige, vergankelijk illusie en ijdelheid.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 april 2007 - 09:25

Mechanieker, wat een onzin. Die honderduizenden doden ZIJN normaal! Enig idee wat de gevolgen zijn als niemand dood gaat? En als de wereld dan zo shit is, dan moet je er wat aan doen en niet de boel maar afschuiven en schijt hebben aan die wereld. Jouw conclusie is vl te snel getrokken, en heeft geen enkele waarde buiten jouw geest.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

qrnlk

qrnlk

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 26 april 2007 - 09:39

Offtopic: Weet je het zeker dat het erger zou zijn als er geen dood was? Wat als mensen jong zouden blijven? Als mensen niet ziek of zwak zouden worden om uiteindelijk dood te gaan dan hadden we niet elke keer alles op nieuw hoeven ontdekken. Dan zou men lang niet zo bang zijn om nieuwe dingen te proberen op latere leeftijd. Een opleiding van een eeuw voor dat je je zelf 'freshman' zou mogen noemen? Hoe zou dit invloed hebben op bezit? Wetgeving? Wanneer ben je dan volwassen? Het zou betekenen dat niets echt vergeten zou zijn, fouten niet steeds herhaald zouden worden. Wie weet hoe ver de technologie en wetenschap zou zijn geweest als er nu mensen zouden rondlopen van meer dan 5000 jaar oud?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets Steve Jobs

Gd

Gd

• >100 berichten
  • 217 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 april 2007 - 09:40

He ba! Daar hebben we het weer: waarom zou de materiele wereld *niet* afstotelijk zijn, beste yp? Hoeveel mensen zijn het met je eens? Hoeveel mensen niet, die uiteraard alleen geluk proeven in het Allerhoogste? Je boodschap getuigt slechts van de typische dwaasheid van de rondbuikige westerling, ben ik bang.

Wat heeft jouw gemaakt tot wie je bent? Wie heeft je gevormt? Waarom wijs je je medemens af?

De materiele wereld *is* afstotelijk voor ieder die oog heeft voor de feitelijke situatie: Alleen al in Nederland sterven jaarlijks honderduizenden mensen door ouderdom, veel meer dan bijvoorbeeld door de tsunami, door roken, of in het verkeer. De corporaties, massamedia en andere atheistische demonen hebben jou gehersenspoeld om te denken dat die honderduizenden doden in Nederland "normaal zijn" en dat bijvoorbeeld de tsunami-doden of de twin towers doden "tragisch en dramatisch" zijn. Fout! Het is allemaal even vreselijk als je even nadenkt.

Wat een belachelijke stelling. Om tot een dergelijke beschouwing te komen is, lijkt mij, een behoorlijke hoeveelheid indoctinatie nodig geweest. Ik krijg medelijden als ik dit lees.

P.S. Atheistische demonen? Hoe kom je er op? Hoe krijg je het verzonnen?

Dat is de extreme dwaasheid en illusie van de moderne tijd: dat intelligente mensen niet meer begrijpen wat de waarde van het leven is waardoor ze [b]volstrekt willekeurig[b] de ene manier van doodgaan "tragisch" vinden en de andere manier "normaal". Waarom is dat zo gegroeid? Om te zorgen dat we onze tijd verspillen aan de grootschalige consumptie van zinloze slijk en drek, opdat een klein percentage van de mensheid macht over ons kan uitoefenen terwijl zij ons bespotten en uitlachen.

Kijk nog eens naar de voorbeelden die je aanvoert. Dood door ouderdom is weldegelijk minder trachisch dan dood door mens.
Wat grootschalige consumptie hiermee te maken heeft is mij volledig onduidelijk.

En weten allemaal stiekum wel dat er iets mis is. Want om niet in te storten van ellende slikken 1.6 miljoen nederlanders dagelijks antidepressiva, ondanks alle welvaart, comfort en mensen zoals ypsilon die als kraaien hun krassende boodschap: "De wereld is zo mooi" maar blijven rondbazuinen op niets af.

Het Allerhoogste, alleen daar ligt eenieders heil, geluk en welvaart. De rest is vluchtige, vergankelijk illusie en ijdelheid.

Is angst misschien je motief?
Is het frustratie door beperking?

Wat heeft jouw de mogelijkheid ontnomen om de wereld als mooi te bezien?

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 april 2007 - 09:43

Offtopic: Weet je het zeker dat het erger zou zijn als er geen dood was? Wat als mensen jong zouden blijven? Als mensen niet ziek of zwak zouden worden om uiteindelijk dood te gaan dan hadden we niet elke keer alles op nieuw hoeven ontdekken. Dan zou men lang niet zo bang zijn om nieuwe dingen te proberen op latere leeftijd. Een opleiding van een eeuw voor dat je je zelf 'freshman' zou mogen noemen? Hoe zou dit invloed hebben op bezit? Wetgeving? Wanneer ben je dan volwassen? Het zou betekenen dat niets echt vergeten zou zijn, fouten niet steeds herhaald zouden worden. Wie weet hoe ver de technologie en wetenschap zou zijn geweest als er nu mensen zouden rondlopen van meer dan 5000 jaar oud?

1 Woord: overbevolking. Lijkt me voldoende.

- Robert Heinlein -

Adpruys

Adpruys

• >1k berichten
  • 1425 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 april 2007 - 10:05

Het enige geluk is vluchtig, de rest is ijdelheid en illusie.
and theres nothing left worth knowing
And its time you should be going

While you see a chance take it

• Gast

Geplaatst op 26 april 2007 - 23:51

Het enige geluk is vluchtig, de rest is ijdelheid en illusie.

Vluchtige ijdelheid is de enige illusie van geluk.

qrnlk

qrnlk

• >5k berichten
  • 5079 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 26 april 2007 - 23:59

Life is too short.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets Steve Jobs

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 april 2007 - 11:33

But get used to it :D Ok genoeg one-liners nou.

- Robert Heinlein -

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 april 2007 - 14:34

@Mechanieker: Waar - anders dan in je selectieve quote - lees jij dat ik vind dat er niks mis gaat in de wereld, dat alles rozengeur en maneschijn is? Volledig schreef ik:

H, ba! Daar hebben we het weer... Waarom zou deze wereld zo afstotelijk zijn? En als ze dat is, waarom dan niet trachten ze beter te maken, veeleer dan te leven voor het leven voor het hiernamaals? En kan een spirituele wereld meer zijn dan de geest die uiteenvalt terwijl het lichaam op een andere manier deel wordt van de natuur? Besef dat je met dit soort uitspraken het menselijke lichaam van lke waarde ontdoet, en dat dit in het verleden voldoende rechtvaardiging was voor miserie.

De pracht van de volgende wereld die je vooropstelt stoelt alleen maar op het verlangen naar perfectie in deze wereld, en is dus projectie. Dit verlangen op zich is prachtig maar komt helaas tot uiting in een complete verzaking aan dit leven.

De corporaties, massamedia en andere atheistische demonen hebben jou gehersenspoeld (...)

"De corporaties", wie zijn dat nu weer? En als ik op de massamedia zou afgaan zou ik in feite veel gemakkelijker kunnen besluiten dat de hele wereld niets is dan kommer en kwel. Wat een geluk dat jij aan de doctrine van de secularisatie ontsnapt bent, en arme wij, gehersenspoelde dommeriken, baarlijke duivels van athesten.

Je boodschap getuigt slechts van de typische dwaasheid van de rondbuikige westerling, ben ik bang.

Ik zal maar even voorbijgaan aan het feit dat de aan mij gerichte post bol staat van dit soort frontale aanvallen. De dwaasheid van de rondbuikige westerling bestaat erin dat hij zich wentelt in alle comfort en ng loopt te klagen. En dan alleen dat: klagen, niet proberen iets wezenlijk te veranderen. De Allerhoogste zal daar wel voor zorgen, zeker?

• Gast

Geplaatst op 29 april 2007 - 13:30

Wat heeft jouw gemaakt tot wie je bent? Wie heeft je gevormt?

Geen genoegen nemen met het heersende inconsistente en mensonterende wereldbeeld. Lezen, kijken, en mensen uit laten praten. Dit onder druk van een rabiate (en onrealistische, toegegeven) wil om alles in verleden, heden en toekomst te doorgronden.

Waarom wijs je je medemens af?

Ik wijs geen mens af. Ik wijs met kracht de jonge, gevaarlijke gedachte af dat goddeloosheid heilzaam zou zijn voor de mens(heid)en dat goddelozen (beter) in staat zouden zijn om heilzame werken tot stand te brengen. Integendeel.

[...] Atheistische demonen? Hoe kom je er op? Hoe krijg je het verzonnen?

Ik gebruik het woord 'demon' zoals dit gebruikt wordt in Bhaghavad Gita - mijn favoriete boek. Het is een nuttige term. Als je het volgende stukje tekst even doorleest begrijpen we elkaar, het is niet lang:

http://www.vedabase.net/bg/16/en

Wat heeft jouw de mogelijkheid ontnomen om de wereld als mooi te bezien?

De materiele wereld heb ik het over, oftewel het grofstoffelijke mechanisme, de materiele manifestatie. Hoewel deze vreselijk, schitterend en onbevattelijk is, is ze niet 'mooi' in de zin van 'het leven is mooi'. Kunnen we zo een nieuw topic over beginnen. Om kort te gaan: Vergankelijkheid. Ziekte, ouderdom en dood. Illusie. Het voortdurende ontstaan van problemen afkomstig van de omgeving, de andere levende wezens en vanuit de eigen persoon. De continue en onwinbare strijd tegen destructie, onwetendheid en chaos, (die overigens uit plichtsbesef wel gevoerd moet worden, ypsilon, in tegenstelling tot wat je meent dat ik voorstel, maar hierover later meer)

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 april 2007 - 14:35

Ik wijs geen mens af. Ik wijs met kracht de jonge, gevaarlijke gedachte af dat goddeloosheid heilzaam zou zijn voor de mens(heid)en dat goddelozen (beter) in staat zouden zijn om heilzame werken tot stand te brengen. Integendeel. (...) Ik gebruik het woord 'demon' zoals dit gebruikt wordt in Bhaghavad Gita - mijn favoriete boek. Het is een nuttige term. Als je het volgende stukje tekst even doorleest begrijpen we elkaar, het is niet lang.

En ik wijs met kracht de gedachte af dat je god nodig hebt om heilzame werken tot stand te brengen. Het getuigt van disrespect voor de ongelovige en trots en arrogantie (toch wel kwaliteiten van de demonische natuur) om dit staande te houden. Waarom zou de ongelovige per definitie niet in staat zijn tot het goede? Dat is ongeveer hetzelfde als stellen dat iemand die afkomstig is van Nederland niets goed kan doen, enkel een Vlaming kan dat. Nonsens dus. Ik heb respect voor geloof, niet voor ideen als zou alles dat van dat geloof afwijkt slecht zijn.

• Gast

Geplaatst op 30 april 2007 - 16:17

Waarom zou de ongelovige per definitie niet in staat zijn tot het goede?

De ongelovige die goede werken verricht doet dat ter instandhouding van de materiele status quo. Hoewel dat positief is en normaal gesproken 'goede karma' voortbrengt, is die status quo vergankelijk en het brengt de mens geen duurzame gelukzaligheid.

Het is toegegeven dat bepaalde door ongelovigen tot stand gebrachte goede werken als neveneffect kunnen hebben dat mensen tot godsdienst komen, waardoor volmaakte gelukzaligheid kan worden bereikt. Maar de ongelovige stuurt per definitie naar die heilzame situatie nooit actief toe, integendeel, waardoor de waarde van het meeste van zijn werken op den duur even vergankelijk blijkt als alle andere materiele werken. De wezens die materieel voordeel hebben genoten van zijn goddeloze werken merken op den duur dat dit voordeel tijdelijk was. Het kan niet anders, omdat de ongelovige nu eenmaal onder de illusie verkeerd dat de materiele wereld de bron van alle geluk is, terwijl alleen juist de Allerhoogst dat is.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 april 2007 - 16:49

Dat zeg jij ja, kun je dat verifiren? Het is hl generaliserend wat je nu zegt.

- Robert Heinlein -

• Gast

Geplaatst op 30 april 2007 - 17:47

Dat zeg jij ja, kun je dat verifiren? Het is hl generaliserend wat je nu zegt.

Ik zeg het, jij moet het verifieren. Ik heb het bovendien over goede goddeloze werken, niet over alle goddeloze werken. De bulk der goddeloze werken leidt direct of indirect tot destructie en ellende.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures