Gebrekencultuur

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 9

Gebrekencultuur

Hey,

Voor mijn profielwerkstuk onderzoek ik de werking van verschillende elementen in de voeding bij winterrogge. We hebben daarvoor verschillende gebrekscultuur opgesteld. Nu gaan we kijken of er aan de planten iets speciaals te zien is en we gaan kijken naar de hoeveelheid plantenopbrengst.

Het onderzoek moet heel wat uren in beslag nemen en daar komen we nu nog niet aan. Daarom willen we ons onderzoek graag gaan uitbreiden.

Heeft iemand misschien ideeen voor extra dingen die we kunnen onderzoeken?

De planten staan trouwens op steenwolmatten.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Gebrekencultuur

Ik zie niet waar je tekort aan stof over dit onderwerp zelf zou kunnen krijgen zódanig dat je er nog wat bij moet gaan slepen om bezig te blijven. Absoluut gebrek, relatief gebrek, een overmaat van A kan door opnameverdringing een tekort aan B veroorzaken hoewel B in absolute zin voldoende in het bodemvocht aanwezig is, de invloed van de zuurgraad en/of de totale zoutconcentratie van het bodemvocht op de beschikbaarheid en opname van diverse elementen, voor een omlijstend kader kun je eens een korte historie van het fenomeen "bemesting" opstellen.

Tjonge, je hebt tijd gebrek. pi.gif
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.502

Re: Gebrekencultuur

Contact nemen met "wageningen"of eenvoudiger,een hogere of middebare landbouwschool.

Reageer