Springen naar inhoud

aluminiumzuur

• Log in om te kunnen reageren

lambert

lambert

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2005 - 01:53

hallo, ikweet op de eerste plaats helemaal niet of ik wel op de juiste plaats ben voor het stellen van mijn vraag, maar denk dat iemand me wel eventueel verder kan helpen.

Mijn vraag is wat is aluminiumzuur
mijn vriend heeft dat op zijn arm gekregen en moest met spoed geopereerd worden is dat spul zo gevaarlijk dan en waarvoor gebruikt men dit dan

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 maart 2005 - 16:19

Volgens mij lijkt het erop dat "aluminiumzuur" of "aluminic acid" een rare naam is voor aluminium hydroxide. Kijk bijvoorbeeld op http://www.catalogue...eetNumber=00934

Maar zo gevaarlijk is dat spul ook weer niet, dus wat er nu precies aan de hand is... de reactie lijkt meer van toepassing op HF, fluorwaterstof....

lambert

lambert

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2005 - 16:49

mijn vriend is met aluminiumzuur in aanraking gekomen en heeft brandwonden aan de hand opgelopen en verlammingsverschijnselen, met spoed geopereerd en geddeltelijk de hand geamputeerd.

Dus het is wel een rotzooi dat spul.

• Gast

Geplaatst op 03 maart 2005 - 17:24

Idd zoals beschreven lijkt het meer op een incident met HF, waterstoffluoride. :shock:

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 maart 2005 - 18:42

Idd zoals beschreven lijkt het meer op een incident met HF, waterstoffluoride. :shock:

Hoewel, HF levert volgens mij geen brandwonden op, maar slechts na enige tijd een ondraaglijke pijn en interne schade. Dat klinkt dus toch nog anders. Wat het dan wel voor goedje is geweest is mij niet duidelijk.

lambert

lambert

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2005 - 20:34

Hartelijk dank voor de antwoorden.

en succes met dit forum ziet er goed uit.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures