Vraagstelling onjuist of onduidelijk?

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 18

Vraagstelling onjuist of onduidelijk?

beste forumleden,


ik ben sinds kort lid van dit forum en heb pas slechts 1 vraag gesteld. ik ben heel blij dit forum gevonden te hebben, en was ervan overtuigd (gezien het nivo van andere posts) dat mijn probleem voor een hoop mensen hier een peulenschilletje moest zijn.


maar helaas, mijn vraag is tot nu toe onbeantwoord gebleven.

nu vraag ik mezelf af waaraan dat zou kunnen liggen:


- is het probleem of de vraagstelling onduidelijk?

- is het probleem te ingewikkeld? of juist te simpel?

- heb ik in het verkeerde forum gepost?

- begrijp ik de 'forum-cultuur' verkeerd?

- zijn de illustraties misschien misleiden? (ik gebruik een 3D model, terwijl de berekening in hooguit 2 dimensies plaatsvind)


heeft iemand een idee wat ik fout doe? of beter/anders zou moeten doen, zodat ik wel hulp krijg bij deze kwestie?


het gaat om dit topic: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=71955


bij voorbaat hartelijk dank,

arri

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vraagstelling onjuist of onduidelijk?

Arri, je hebt je vraag in het juiste subforum geplaatst, maar helaas is dat nog geen garantie voor een antwoord. Het forum wordt bevolkt door vrijwilligers, regelmatige en occasionele bezoekers. Iedereen die zich registreert, kan op je topic reageren.

De leden die je vraag al bekeken hebben, hebben blijkbaar nog niet gereageerd. Dat kan zijn omdat ze het onduidelijk vinden, te moeilijk, niet interessant genoeg,... Misschien komt er nog een reactie, maar dat kunnen we niet beloven. Succes nog!
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Vraagstelling onjuist of onduidelijk?

Ik zie dit vraagstuk nu voor het eerst. Een gevolg van het grote aantal subforums tegenwoordig.


Maar in reactie op de vraag van arretjenof: het antwoord is optie 1, de vraagstelling is te onduidelijk.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Vraagstelling onjuist of onduidelijk?

Ik heb het vraagstuk wel eerder gezien, en vond het wel interessant. Ik heb echter (nog) niet gereageerd omdat ik het aanduiden van hoeken/lijnen te moeilijk vond. Het zou schelen wanneer op een aantal cruciale punten een letter zou staan. Om in geschreven woord een locatie aan te duiden valt namelijk niet mee. Wanneer ik echter kan zeggen: "in punt A zou je zus-en-zo kunnen stellen" communiceert dat veel efficiënter.


Je vraagstelling is me dus wel duidelijk, maar het is moeilijk om er over te communiceren.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer