Waarschuwingsniveau

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Waarschuwingsniveau

Op Wetenschapsforum is een flink aantal moderators actief. Nu houden we achter de schermen natuurlijk wel bij welke gebruikers zich niet conform de regels gedragen, maar dit was nogal een gedoe. Het resultaat was dat gebruikers zich soms (te) lang in verschillende fora konden misdragen. Tegenwoordig maken we gebruik van een waarschuwingssysteem waardoor het voor moderators meteen duidelijk is wie zich ergens op Wetenschapsforum niet aan de regels heeft gehouden.

Om ervoor te zorgen dat de moderators onderling overtredingen op eenzelfde manier aankaarten hebben we intern een lijstje opgesteld, waarin we hebben vastgelegd hoe ernstig welke misstappen zijn. Wanneer iemand zich ergens niet aan de regels houdt wordt conform dit lijstje een waarschuwing gegeven. Dat is vooral bedoeld als suggestie: Met een waarschuwing willen we mensen erop wijzen dat ze zich niet conform de regels gedragen, waarbij het uiteraard de bedoeling is dat men dat niet meer doet. Natuurlijk mag iedereen wel eens een misstapje maken, en wordt dit je niet in lengte der dagen toegerekend. Vandaar dat het waarschuwingsniveau periodiek wordt verlaagd. Als je dus af en toe iets doet wat niet mag, is er niets aan de hand. Geeft iemand echter geen gehoor aan de suggesties en blijft men de regels overtreden, dan zal het waarschuwingsniveau toenemen.

Om gebruikers te laten zien hoe voorzichtig ze moeten zijn hebben we het zo ingesteld dat gebruikers inzicht hebben in hun eigen waarschuwingsniveau. Dit is het balkje dat onder je avatar staat. Wanneer het balkje helemaal vol is, heb je (tijdelijk) geen toegang meer tot Wetenschapsforum.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Waarschuwingsniveau

Natuurlijk mag iedereen wel eens een misstapje maken, en wordt dit je niet in lengte der dagen toegerekend. Vandaar dat het waarschuwingsniveau periodiek wordt verlaagd.
Hoelang is hierbij een periode? Of blijft dat geheim om misbruik te voorkomen?

Daarnaast, wat zijn de straffen indien het max. waarschuwingsniveau bereikt wordt?
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Waarschuwingsniveau

Daarnaast, wat zijn de straffen indien het max. waarschuwingsniveau bereikt wordt?
Dat kan je misschien eens uitproberen :( .

Ik heb ook nog een vraagje, wie past het balkje aan dat onder je avater staat? De moderators of kunnen gewone gebruikers ook een beoordeling geven ?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Waarschuwingsniveau

Alleen jijzelf en de moderators kunnen jouw balkje zien. De moderators zijn de enigen die het kunnen aanpassen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Waarschuwingsniveau

PdeJongh schreef:Hoelang is hierbij een periode? Of blijft dat geheim om misbruik te voorkomen?

Daarnaast, wat zijn de straffen indien het max. waarschuwingsniveau bereikt wordt?
Om inderdaad mensen niet uit te nodigen op het randje te blijven lopen publiceren we niet wat die periode is. Bij het bereiken van het maximum zal een (eventueel tijdelijke) ban het gevolg zijn.
wie past het balkje aan dat onder je avater staat? De moderators of kunnen gewone gebruikers ook een beoordeling geven ?
Zoals Ger al zei kunnen alleen moderators die status wijzigen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 3.165

Re: Waarschuwingsniveau

Dit balkje wordt overigens al een tijd lang gebruikt. Het enige wat nu verandert is dat alle leden hierover worden geïnformeerd.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Waarschuwingsniveau

Ik zie dat de balk in procenten is uitgedrukt. Gelukkig sta ik op 0% :( , maar wat stelt een bepaald percentage voor? Is 100% mogelijk?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Waarschuwingsniveau

Ik zie dat de balk in procenten is uitgedrukt. Gelukkig sta ik op 0% :( , maar wat stelt een bepaald percentage voor? Is 100% mogelijk?
Bij 100% ben je hééél stout geweest :( Waarschijnlijk volgt er dan een (tijdelijke) ban, is iig in te stellen in het admin scherm :P
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Waarschuwingsniveau

Zoals PdeJongh het treffend uitdrukt, het percentage geeft aan hoe "stout" je bent geweest. Er zijn verschillende stoute dingen, die elk een verschillend stoutheidsniveau hebben. Dat bij elkaar opgeteld (minus de eventuele aftrek na een periode) geeft het totale stoutheidspercentage. Afhankelijk van hoe hoog dat is zullen eventuele aanvullende maatregelen genomen worden. Die maatregelen namen we in het verleden ook al, maar nu is het wat gemakkelijker voor ons om bij te houden.

Maar zolang je je gewoon aan de regels en de algemene fatsoensnormen houdt, hoef je je geen zorgen te maken. :(
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Waarschuwingsniveau

De 100% bereik je dus alleen als je zeer hardleers bent en blijft volharden in de boosheid :(

Maar als ik het goed begrijp, is het vooral handig voor de moderators, zodat ze "over de grenzen (van de subfora) heen kunnen opereren". Ik vind het best een goed systeem.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Waarschuwingsniveau

Eigenlijk is het niet vooral, maar juist alleen handig voor de moderators. :(

We laten alleen aan de gebruikers zelf zien hoe ze ervoor staan, in het kader der transparantie.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Waarschuwingsniveau

We laten alleen aan de gebruikers zelf zien hoe ze ervoor staan, in het kader der transparantie.
Zou ook wat zijn, als je opeens geband wordt, niet wetend waarom :( :(
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Waarschuwingsniveau

Boh, ik geloof dat je tegen die tijd toch wel al door zou hebben dat je niet echt bezig bent zoals het hoort (met of zonder balkje).

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: Waarschuwingsniveau

Ik heb een vraag mbt het waarschuwingspercentage. Is het niet zo dat iedereen wel eens iets zegt (bijvoorbeeld eens in de 500 berichten ofzo) wat door een ethnische groep waar je nog nooit van gehoord had als beledigend ervaren wordt? In die zin zouden de vaste posters na verloop van tijd altijd een bepaald percentage aan waarschuwingen opbouwen.

Is het ook zo dat er na bepaalde tijd waarschuwingen verdwijnen? Op die manier doe je dat effect teniet. Bijvoorbeeld een procentje minder per 500 posts ofzo. Als een strafvermindering voor goed gedrag. Of haal ik een raar punt aan?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Waarschuwingsniveau

Je waarschuwingsniveau loopt wel op, maar ook af. Eens in de zoveel tijd (weten alleen de moderators en het beheer) gaat het waarschuwingsniveau naar beneden :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Reageer