Lichamen conserveren

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 9

Lichamen conserveren

Hallo,

Lichamen die gebruikt worden voor snijzaalpraktica ondergaan van te voren een speciaal proces. zo wordt onder andere het bloed en alle andere sappen vervangen door een andere vloeistof om de boel langer houdbaar te houden. Nou kan ik alleen niet meer op de naam komen van deze vloeistof. Weet iemand het wel???

Berichten: 8.614

Re: Lichamen conserveren

De naam van die stof kan ik ook niet zo direct noemen, maar de in het lichaam ingebrachte conserveringsvloeistof bij thanatopraxie bestaat uit zo'n 0,5% formaline (een oplossing van 37% formaldehyde in water), kleurstoffen, zouten en andere mineralen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 2.746

Re: Lichamen conserveren

is dat niet gewoon formol dat ze gebruiken?

Berichten: 8.614

Re: Lichamen conserveren

Formol is volgens mij een andere benaming voor formaldehyde en zoals ik hiervoor vermeldde bevat de conserverende vloeistof wel degelijk dit product.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 9

Re: Lichamen conserveren

Formaline, dat was de stof die ik zocht.

danku!

Berichten: 2.746

Re: Lichamen conserveren

ja, maar wat jij zegt is 0.5% formol met dan nog 99.5% andere dingen? toch een heel verschil met 'formol' (=37% oplossing van formaldehyde in water)

Berichten: 8.614

Re: Lichamen conserveren

Inderdaad, maar formaline was het enige met naam genoemde bestanddeel dat ik vond tijdens mijn zoektocht. De andere bestanddelen zijn aanwezig in die verhoudingen dat ze een eiwitverstijvende werking hebben en het lichaam ongeveer 10 dagen kunnen conserveren.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer