Springen naar inhoud

Heb een zeer goede motor ontworpen


  • Log in om te kunnen reageren

#1

danielvanderwilt

    danielvanderwilt


  • 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 oktober 2007 - 09:20

Stel, je vind een motor uit die een veel hoger rendement oplevert en een veel lagere nox uitstoot heeft, dit op basis van een reeds bestaande motor.
Het komt er op neer dat de warmte die nu ongebruikt de uitlaat uitgaat en in het koelsysteem verloren gaat word omgezet (voor een groot deel) in mechanische energie.
Nu bouw je een prototype en tegen alle verwachtingen in werkt het systeem en is direct toepasbaar.
D.W.Z. een motor die nog maar de helft van de brandstof gebruikt als voorheen en ongeveer hetzelfde vermogen afgeeft.
Ook alle andere eigenschappen blijven nagenoeg dezelfde.
Geinterreseerd?
----MOD: Geen email in berichten----

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 oktober 2007 - 09:32

Dan ga je naar een patentenbureau. www.octrooicentrum.nl je vind hier alle informatie die je nodig hebt.


http://www.epo.org/f...seven-sins.html

#3

Marko

    Marko


  • >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 oktober 2007 - 10:09

Maar eerst ga je naar de bibliotheek en leent daar een boek over thermodynamica.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum


#4

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 oktober 2007 - 10:46

Of je doet een patent zoektocht om te vinden of je idee niet al gebruikt is. (dit moet je voor je patent aanvraag toch doen) en ja ik weet dat patenten heel heel heel heel erg vervelend zijn om door te lezen.
Je kunt natuurlijk mensen inhuren omdit voor je te doen, maar dan heb je een dikke portomonee nodig.

#5

Fred F.

    Fred F.


  • >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 12 oktober 2007 - 11:12

Het komt er op neer dat de warmte die nu ongebruikt de uitlaat uitgaat en in het koelsysteem verloren gaat word omgezet (voor een groot deel) in mechanische energie.

Ik denk dat er al tig patenten hierover zijn.
Absoluut géén nieuw idee.
Hydrogen economy is a Hype.

#6

Paul Siemons

    Paul Siemons


  • >100 berichten
  • 193 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 oktober 2007 - 15:39

Stel, je vind een motor uit die een veel hoger rendement oplevert en een veel lagere nox uitstoot heeft, dit op basis van een reeds bestaande motor.
Het komt er op neer dat de warmte die nu ongebruikt de uitlaat uitgaat en in het koelsysteem verloren gaat word omgezet (voor een groot deel) in mechanische energie.
Nu bouw je een prototype en tegen alle verwachtingen in werkt het systeem en is direct toepasbaar.
D.W.Z. een motor die nog maar de helft van de brandstof gebruikt als voorheen en ongeveer hetzelfde vermogen afgeeft.
Ook alle andere eigenschappen blijven nagenoeg dezelfde
.
Geinterreseerd?
----MOD: Geen email in berichten----


Licht eens een tipje van de sluier op, zou me verbazen moest je iets heel nieuws op het spoor zijn gekomen.
En heb je al een testmotor gebouwd?
Indien niet, vanwaar ga je dan uit dat je motor nog maar de helft verbruikt tegen ongeveer hetzelfde vermogen?

Mvg,

P. Siemons

#7

gonzo3

    gonzo3


  • 0 - 25 berichten
  • 19 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2007 - 12:37

Waarschijnlijk combi van Stirling motor en een conventionele verbrandingsmotor (met turbo), of niet? Dat is volgens mij niet iets nieuws.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures