Heb een zeer goede motor ontworpen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Heb een zeer goede motor ontworpen

Stel, je vind een motor uit die een veel hoger rendement oplevert en een veel lagere nox uitstoot heeft, dit op basis van een reeds bestaande motor.

Het komt er op neer dat de warmte die nu ongebruikt de uitlaat uitgaat en in het koelsysteem verloren gaat word omgezet (voor een groot deel) in mechanische energie.

Nu bouw je een prototype en tegen alle verwachtingen in werkt het systeem en is direct toepasbaar.

D.W.Z. een motor die nog maar de helft van de brandstof gebruikt als voorheen en ongeveer hetzelfde vermogen afgeeft.

Ook alle andere eigenschappen blijven nagenoeg dezelfde.

Geinterreseerd?

----MOD: Geen email in berichten----

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Heb een zeer goede motor ontworpen

Dan ga je naar een patentenbureau. www.octrooicentrum.nl je vind hier alle informatie die je nodig hebt.

http://www.epo.org/focus/patent-system/seven-sins.html

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Heb een zeer goede motor ontworpen

Maar eerst ga je naar de bibliotheek en leent daar een boek over thermodynamica.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Heb een zeer goede motor ontworpen

Of je doet een patent zoektocht om te vinden of je idee niet al gebruikt is. (dit moet je voor je patent aanvraag toch doen) en ja ik weet dat patenten heel heel heel heel erg vervelend zijn om door te lezen.

Je kunt natuurlijk mensen inhuren omdit voor je te doen, maar dan heb je een dikke portomonee nodig.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Heb een zeer goede motor ontworpen

Het komt er op neer dat de warmte die nu ongebruikt de uitlaat uitgaat en in het koelsysteem verloren gaat word omgezet (voor een groot deel) in mechanische energie.
Ik denk dat er al tig patenten hierover zijn.

Absoluut géén nieuw idee.
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 193

Re: Heb een zeer goede motor ontworpen

danielvanderwilt schreef:Stel, je vind een motor uit die een veel hoger rendement oplevert en een veel lagere nox uitstoot heeft, dit op basis van een reeds bestaande motor.

Het komt er op neer dat de warmte die nu ongebruikt de uitlaat uitgaat en in het koelsysteem verloren gaat word omgezet (voor een groot deel) in mechanische energie.

Nu bouw je een prototype en tegen alle verwachtingen in werkt het systeem en is direct toepasbaar.

D.W.Z. een motor die nog maar de helft van de brandstof gebruikt als voorheen en ongeveer hetzelfde vermogen afgeeft.

Ook alle andere eigenschappen blijven nagenoeg dezelfde
.

Geinterreseerd?

----MOD: Geen email in berichten----
Licht eens een tipje van de sluier op, zou me verbazen moest je iets heel nieuws op het spoor zijn gekomen.

En heb je al een testmotor gebouwd?

Indien niet, vanwaar ga je dan uit dat je motor nog maar de helft verbruikt tegen ongeveer hetzelfde vermogen?

Mvg,

P. Siemons

Berichten: 19

Re: Heb een zeer goede motor ontworpen

Waarschijnlijk combi van Stirling motor en een conventionele verbrandingsmotor (met turbo), of niet? Dat is volgens mij niet iets nieuws.

Reageer