Maple 11

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Maple 11

Op school heb ik bestand gemaakt met behulp van de Classic Worksheet van Maple 11. Omdat ik thuis de standaard worksheet heb en deze veel sneller werkt dan de classic heb ik het document dat ik op school had aangemaakt thuis veranderd met de standaard worksheet.

Wanneer ik het bestand wil opslaan doet Maple niet zo heel veel, ik krijg geen venster waar ik het pad kan kiezen op welke plaats ik het aangepaste bestand wil opslaan. Als ik Maple wil afsluiten vraagt hij net zoals alle andere programma's of ik het bestand wil opslaan, dan klik ik op "Yes" maar er gebeurd gewoon niks.

Heeft dit te maken met de 2 verschillende worksheets ?

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Berichten: 7.068

Re: Maple 11

Wat nu als je thuis een Maple-file maakt, kun je die op school wel bekijken? Als het antwoord 'ja' is, dan zou je kunnen proberen thuis het 'school'-Maple bestand te openen, de inhoud kunnen kopieren, een nieuw Maple-bestand kunnen beginnen en daarin de gekopieerde inhoud plakken. Ik heb dit niet geprobeerd, maar het is wel zo'n typische copy-paste truc. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Maple 11

Wat nu als je thuis een Maple-file maakt, kun je die op school wel bekijken? Als het antwoord 'ja' is, dan zou je kunnen proberen thuis het 'school'-Maple bestand te openen, de inhoud kunnen kopieren, een nieuw Maple-bestand kunnen beginnen en daarin de gekopieerde inhoud plakken. Ik heb dit niet geprobeerd, maar het is wel zo'n typische copy-paste truc. :D
Ik kan niet direct antwoorden op die vraag omdat ik pas volgende week terug kan testen op school. Die copy-paste truc had ik ook al aan gedacht. Het eerste idee dat bij mij opkwam was dat het een read-only file was ofzo en dat ik daarom geen veranderingen kon opslaan. Daarom had ik alles al eens naar een ander document gekopieerd en dat lukte (kopieren tussen standaard worksheet en standaard worksheet werkt perfect) daarna lukt het in het nieuwe document nog steeds niet om het te saven. Ik heb dan nog een geprobeerd van standaard naar classic worksheet ('school' bestand) maar dat lukt niet. Alles wat je kopieerde plat hij dan na een operator (> ...) i.p.v. elke formule achter een andere operator.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Maple 11

Na een beetje gepruts in het "opties" menu is het uiteindelijk gelukt om het bestand te saven.

Bedankt voor de hulp EvilBro

Reageer