Springen naar inhoud

Schaap bevallen van een geit??

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 04 maart 2005 - 08:32

Ik las vanmorgen een berichtje in de krant over een schaap in Winssen dat was bevallen van een ooilam en een geitenbokje. Het schaap had in de herfst samen met geiten in een wei gelopen. Kan dit wel of is dit een grap? Hebben schapen en geiten dan het zelfde aantal chromosomen?
Is dit dan net zoiets als muildieren en muilezels???
Ik ben erg nieuwsgierig!!!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

K. Jansen

K. Jansen

• >250 berichten
  • 510 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2005 - 08:54

Dit klopt ja, en het is geen grap, heb het beestje gisteren op actienieuws gezien 8) . Maar het schijnt eigenlijk nooit voor te komen omdat het beestje meestal al sterft in de baarmoeder. Hoe noemen ze eigenlijk een kruising tussen een geit en een schaap? Scheit ofzo :shock:

• Gast

Geplaatst op 04 maart 2005 - 09:59

Dit klopt ja, en het is geen grap, heb het beestje gisteren op actienieuws gezien 8) . Maar het schijnt eigenlijk nooit voor te komen omdat het beestje meestal al sterft in de baarmoeder. Hoe noemen ze eigenlijk een kruising tussen een geit en een schaap? Scheit ofzo :shock:

Een scheit! ja die is goed, maar een gaap klinkt ook leuk. Maar laten we het wetenschappelijk houden! waar vind ik informatie over aantallen chromosomen van verschillenden dieren? En waar ligt Winssen precies? Ik wil het namelijk wel eens met eigen ogen zien.

K. Jansen

K. Jansen

• >250 berichten
  • 510 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2005 - 10:03

Winssen:

http://www.viamichel...ry=eur&google=1

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2005 - 13:46

Geep (of scheit): http://news.bbc.co.u...ture/813466.stm
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Hermen

Hermen

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2005 - 23:19

Schapen en geiten kunnen hibrydiseren, maar volgens mij is dat tot voorkort dus uitsluitend in het lab gebeurt en dit leverde dan steriele nakomelingen op. Het unieke aan deze gebeurtenis is dat het natuurlijk is gebeurd, maar ik vraag me af of de nakomeling ook daadwerkelijk een geit is of dat het een scheit is zoals men dat noemt.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 maart 2005 - 14:15

een vrouwtjes schaap met een mannetjes geit geeft een scheit. Andersom geeft het een gaap. Dit is al wel vaker voorgekomen. In dit geval is het dus een scheit.

Hetzelfde kan met lama's en drommedarissen (of waren het kamelen) gebeuren. Hoe nog je zo'n kruising dan een lamadaris of een drommelama? :S
"Meep meep meep." Beaker

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 maart 2005 - 12:08

Nu wachten op de dromeyaris :wink:

Euhm, paard en ezel is eenzelfde verhaal toch? De muilezel als ik me niet vergis..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

igne

igne

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2005 - 16:12

zijn deze kruisingen van geit+schaap wel of niet vruchtbaar?
als wel....zouden ze volgens de oude biologie een soort zijn...als niet, dan idd het muilezel of tigon/liger idee

igne

igne

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2005 - 16:14

ik kan jullie deze foto ff niet onthouden, gaaf he!! Een liger, papa leeuw, mama tijger
(is toch wel ontopic?? :shock: ahhh toe!)

Geplaatste afbeelding

Kabouter

Kabouter

• >100 berichten
  • 113 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 maart 2005 - 22:44

Had hij niet toevallig korantexten op zijn vacht staan?
Kabouters bestaan niet

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures