Springen naar inhoud

Verliefd worden

• Log in om te kunnen reageren

Farshad

Farshad

• >100 berichten
  • 133 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 oktober 2007 - 15:00

Hallo,

Waarom worden mensen verliefd?

En komt dit ook elders in biologie voor?
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 oktober 2007 - 15:23

Ik heb er mijn twijfels over ofdat dit onderwerp wel in biologie thuishoort, lijkt mij eerder iets voor geneeskunde, te meer aangezien ik er sceptisch over ben dat veel andere zoogdieren ook verliefd kunnen worden (de aap wellicht).
Ik weet dat ze bij de mens verliefdheid op de één of andere manier kunnen meten (bepaalde signalen veranderen van sterkte) en zo de duur van de verliefdheid kunnen bepalen maar de details ken ik helaas niet zo uit mijn hoofd. Kijk hier eens eventjes om te beginnen en volg de referenties. Laat ons weten wat je allemaal te weten komt :D
Er zijn biochemische onderzoeken waaruit zou blijken dat ook bij de mens de feromonen een grote rol spelen bij de partnerkeuze. Dmv de feromonen zouden wij op een onbewuste wijze ons immuunstelsel vergelijken.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 oktober 2007 - 19:08

Er zijn inmiddels best veel onderzoeken gedaan naar de chemie van verliefdheid, maar dat is een kip- en ei verhaal. Zijn schommelingen van concentraties van bv oxytocine en testosteron in het bloed (van zowel man als vrouw) een gevolg of een oorzaak?
Goed nieuws: als je vraag gaat over wat er chemisch gezien aan de hand is tijdens verliefdheid, ga je waarschijnlijk een antwoord vinden :D
Slecht nieuws: als je vraag is waarom we verliefd worden, wens ik je veel succes met zoeken: ik heb er tot nu toe nog geen sluitend verhaal over gelezen.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures