Te veel quote-tags

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Te veel quote-tags

Ik schreef het al ergens anders, maar kan het beter hier doen:


Ik kreeg de melding dat ik te veel quote-tags heb gebruikt. Hoeveel is de limiet?

Als je nu de rest van je bericht, incl. de quote-tags die er te veel stonden, in een nieuwe reply wilt zetten om de limiet te "omzeilen", lukt dat niet. De foutmelding die je krijgt is "De volgende fout is opgetreden:", en daarachter komt niets.


Na even denken werd het me duidelijk dat het niet lukt, omdat binnen een bepaalde tijd automatisch een directe reply bij het eerdere bericht wordt gevoegd. Wanneer dat gedaan wordt, staan alle tags in één bericht en heb je natuurlijk weer te veel tags. Je zult dus een tijdje moeten wachten.


Kan deze foutmelding worden aangepast?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Te veel quote-tags

Ja, dat kan. Het is een instelling die ik in de beheerdersinterface aan kan passen. Dit wordt daar als volgt omschreven:


Max. Number Quotes Per Post

Use this to stop multiple quote embedding which can cause some browsers to hang or crash
Standaard staat dit op 10, maar omdat je daar nogal snel aan zit hebben we dat al verhoogd naar 25. Om de reden die in de omschrijving wordt genoemd lijkt het mij niet verstandig om dat nog verder te verhogen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Te veel quote-tags

Ik zal iets duidelijker proberen te zijn. Ik heb totaal geen problemen met de huidige limiet. Ik vroeg me ten eerste af of deze überhaupt bestond en zo ja wat het maximum aantal is. Dat weet ik nu, bedankt.


Maar ten tweede had ik de volgende vraag:
Als je nu de rest van je bericht, incl. de quote-tags die er te veel stonden, in een nieuwe reply wilt zetten om de limiet te "omzeilen", lukt dat niet. De foutmelding die je krijgt is "De volgende fout is opgetreden:", en daarachter komt niets.


Na even denken werd het me duidelijk dat het niet lukt, omdat binnen een bepaalde tijd automatisch een directe reply bij het eerdere bericht wordt gevoegd. Wanneer dat gedaan wordt, staan alle tags in één bericht en heb je natuurlijk weer te veel tags. Je zult dus een tijdje moeten wachten.


Kan de foutmelding "De volgende fout is opgetreden:", (en daarachter komt niets) worden aangepast?
Dus dat ook wanneer je een nieuwe reply met daarin de rest van je quote-tags plaatst, de melding krijgt dat je teveel quote-tags hebt gebruikt.


Het moeilijke zit hem nu in het feit dat je nieuwe bericht zélf níet te veel tags bevat, maar omdat het automatisch bij je eerste bericht wordt gevoegd het totale bericht wél. De foutmelding zou dit dus moeten melden. "Dit bericht wordt automatisch bij het eerste gevoegd, en daarmee bevat het totale bericht te veel quote-tags. Wacht een tijdje en probeer het opnieuw."


Natuurlijk kunnen we dit uitzonderlijke geval gewoon met rust laten, en vertrouwen op de intelligentie van de gebruiker dat hij zelf achter dit alles komt (net als ik :D ). Maar omdat het toch een onvolkomenheid is, wilde ik het even melden.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer