Springen naar inhoud

Islam is het beste geloof...

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

• Gast

Geplaatst op 04 maart 2005 - 23:11

Blind. Het valt op dat vele Nederlanders angst hebben voor de Islam en liever alle moslims Nederland zien verlaten. Als een Nederlander iemand vermoord of z'n vrouw en kinderen heeft vermoord en daarna zelfmoord heeft gepleegd is het allemaal oke, geen terrorist, geen moslim die op eerwraak uit was, maar gewoon een nederlandse christen die het leven zat was of pygische problemen had!!!!!! Men is blind. Men vergeet even voor het gemak de ellende die veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld alcohol. Waarom wordt er zo fel gereageerd op de Islam en de moslims, maar is alcohol nog steeds vrij te verkrijgen. Nee, men is blind. Ik ben blij dat ik geen standaard Nederlander meer ben. Hoe meer ik zie hoe agressief vele Nederlanders zijn, hoe ontollerant ze zijn, hoe discriminerend ze zijn, nee... Ze vinden zich beschaafd, ontwikkeld, democratisch en kijken neer op anderen. Maar in feite zijn het de veroorzakers van veel zelfmoord, pshychiatrische problemen, minderwaardigheid complexen, ruzies, armoede, ongelukken, vandalisme, probleemwijken etc, etc. Nee, alle lof is voor Allah dat Hij mijn ogen en mijn oren en mijn hart heeft geopend voor de Islam en alle lof is voor Allah dat ik moslim ben geworden. Islam is verre van agressief, wij haten geweld. Helaas gedragen niet alle moslims zich zoals ze zich moeten gedragen. Maar helaas scheren veel Nederlanders alles over een kam. Ze zijn blind.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Boaz

Boaz

• >250 berichten
  • 717 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2005 - 23:27

Je moet niet alle Nederlanders over ťťm kam scheren... Je bent toch niet blind?

Verder veel zinloos gebabbel, klinkt niet echt vriendelijk voor een moslim. Molims zijn doorgaans erg aardige mensen, dat is jouw verhaaltje niet.

ps. het is het geloof, niet de geloof.

richel_richel

richel_richel

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2005 - 01:47

Een deel van de nederlanders is verkeerd (racistisch enz.) bezig. Maar wat jij nu doet is ook fout. Iedereen is gelijk. En iedereen kan worden zoals hij zelf wil. En ik denk niet dat het uitmaakt of je toevallig nederlander bent of allochtoon. En wat je geloof ook is. Je bent en blijft mens.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

NASE

NASE

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2005 - 08:38

maar het zijn nog altijd geen christenen die vliegtuigen in andermans gebouwen vliegen. Nu zeg ik niet dat de christenen zonder schande zijn, maar de manier waarop ze het uiten is volgens mij bij die moslim fundamentalisten toch nopg iets je erger. Nu het kan perfect zijn dat die fundamentalisten niets met de Islam te maken hebben, maar ze zeggen zelf van wel.
Overheden zeggen zelfs dat er fundamentalisten in onze landen zitten, het lijkt mij dan maar logischer dat de mensen iets krijgen tegen die (fundamentalistische) moslims.
Kort om, wij belgen/amerikanen hebben geen last van christenen, en wel van moslims, voor amerika.

Trouwens, het lijkt mij niet dat jij zelf zo vergevens gezind bent, iedere godsdienst is gelijk, of zou dit moeten zijn. Ben je er zeker van de je zelf niet met een probleem zit??

peterdevis

peterdevis

• >1k berichten
  • 1393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2005 - 11:36

Niet de godsdiensten zijn het probleem (de grondgedachte is immers bij alle godsdiensten naastenliefde) wel het fundamentalistish denken.
Dit fundamentalistisch denken is niet enkel eigen aan godsdiensten.
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd
"Blauw"

richel_richel

richel_richel

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2005 - 12:44

de wereld zou mooier zijn zonder godsdienst en religie

Vanaf hier is alles wat het lijkt.

OneStepForward

OneStepForward

• >250 berichten
  • 656 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2005 - 13:00

de wereld zou mooier zijn zonder godsdienst en religie

Als je atheÔsme ook tot religie rekent...
En dan nog is de wereld niet perfect.

Alle problemen ontstaan door macht.

Moos

Moos

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2005 - 13:29

Wat een ontzettend hypocriet lulverhaal. De Nederlanders scheren iedereen over een kam? En jij scheert nou niet alle Nederlanders over een kam? Nou, de pot verwijt de ketel dat ie zwart is.. Ja, tuurlijk zijn er genoeg Nederlanders die dat doen, elk volk heeft zo z'n rotte appels, Moslims net zo goed.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 maart 2005 - 13:39

Het valt op dat vele Nederlanders angst hebben voor de Islam en liever alle moslims Nederland zien verlaten.
(...)
Nee, alle lof is voor Allah dat Hij mijn ogen en mijn oren en mijn hart heeft geopend voor de Islam en alle lof is voor Allah dat ik moslim ben geworden. Islam is verre van agressief, wij haten geweld. Helaas gedragen niet alle moslims zich zoals ze zich moeten gedragen. Maar helaas scheren veel Nederlanders alles over een kam. Ze zijn blind.

Je denkt nogal in wij-zij he?
Beetje kortzichtig. Moslims zijn niet beter of slechter of minder blind dan "Nederlanders" (en bovendien overlappen die twee elkaar, er zijn namelijk ook Nederlandse moslims, wist je dat?)

Zoals in iedere groep, heb je onder moslims "goeie" mensen en klootzakken. Die misbruiken dan bijvoorbeeld de islam door in naam van hun geloof allerlei ellende uit te halen. Niks nieuws aan, buiten de islam heb je net zulk tuig, alleen doen die het dan niet in naam van de islam maar verzinnen weer iets anders.

Je vergist je door te denken dat een geloof hier iets mee te maken heeft.

Als een Nederlander iemand vermoord of z'n vrouw en kinderen heeft vermoord en daarna zelfmoord heeft gepleegd is het allemaal oke, geen terrorist, geen moslim die op eerwraak uit was, maar gewoon een nederlandse christen die het leven zat was of pygische problemen had!!!!!!

Daar is niks "oke" aan.
En je gaat er vanuit dat iedere Nederlander die geen moslim is, een christen is? Nou, nee.

Men is blind. Men vergeet even voor het gemak de ellende die veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld alcohol. Waarom wordt er zo fel gereageerd op de Islam en de moslims, maar is alcohol nog steeds vrij te verkrijgen. Nee, men is blind.

Men reageert helemaal niet fel op de islam en de moslims man, je hoort een paar excessen op het nieuws en gelijk is "iedereen tegen de moslims"?

Overigens, aan alcohol wordt wat gedaan, dat is officieel alleen verkrijgbaar boven de 16 (al werkt dat in de praktijk niet goed, maar ok).
Voor geloof is echter geen minimumleeftijd, wat eigenlijk raar is, want een kind is geestelijk nog helemaal niet in staat om een overwogen keuze te maken en uit eigen overtuiging voor een bepaald geloof te kiezen. Kan een behoorlijk bekrompen geestelijke ontwikkeling veroorzaken, met alle problemen van dien (geldt natuurlijk voor christendom, islam, etc).

Ik ben blij dat ik geen standaard Nederlander meer ben.

Hahaha, ik weet niet of je wel eens om je heen hebt gekeken, maar je vindt in niet veel landen zo'n gevarieerde mengelmoes van mensen, culturen, rassen, religies, als hier!
Dus wat is dan in godsnaam een "standaard Nederlander"?! :shock:

Hoe meer ik zie hoe agressief vele Nederlanders zijn, hoe ontollerant ze zijn, hoe discriminerend ze zijn, nee... Ze vinden zich beschaafd, ontwikkeld, democratisch en kijken neer op anderen. Maar in feite zijn het de veroorzakers van veel zelfmoord, pshychiatrische problemen, minderwaardigheid complexen, ruzies, armoede, ongelukken, vandalisme, probleemwijken etc, etc.

Bla bla, generaliserende bullshit. Zulke mensen heb je onder Nederlanders, onder moslims, onder iedere groep.

Wat heeft trouwens de titel van je bericht met dit hele onderwerp te maken?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2005 - 13:57

We zijn allemaal mensen, moslims zijn niet slechter dan niet-moslims, ook niet beter.

Wie dit wel denkt, is dom.

NASE

NASE

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2005 - 14:04

We zijn allemaal mensen, moslims zijn niet slechter dan niet-moslims, ook niet beter.

en zijn de nazi aanhangers van Hitler ook even goed???

Hallo1979

Hallo1979

• >1k berichten
  • 1172 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 maart 2005 - 14:19

NASE hou het vriendelijk

Kort om, wij belgen/amerikanen hebben geen last van christenen, en wel van moslims, voor amerika.

en zijn de nazi aanhangers van Hitler ook even goed???

overigens is er al een onderwerp over religie:
[Religie] Het grote religie topic daar dus verder
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent
the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

NASE

NASE

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2005 - 14:29

moslims vergelijken met nazi's is niet gepast. Je opmerkingen schurken tegen discriminatie aan. Stop ermee!

ik vergelijk niemand met niemand, want anders zou ik ook mijzelf vergelijken met nazi's, wat ik niet wil. Ik vraag gewoon hoe ver hij die mening wil door drijven.

Ik zou ook kunnen vragen of dit geld voor de oude muzelmannen die naar het schijnt de ingewanden van levende gevangenen aan een paal hingen, maar dit voegt niets toe bij de kwestie.

Ik vraag dus nogmaals:
Gaat die stelling op voor iedermens die ooit de wereld heeft rond gelopen, dus ook voor Hitler, evenals voor mij en voor Koning Boudewijn?

NASE hou het vriendelijk

het is toch maar een vast stelling, de amerikanen hebben op 11/9 2002, denk ik, een probleem gehad met de moslims (dit is toch al bewezen??. En sinds die datum heeft al quada een probleem met de amerikanen.

Kun je een gelijk aardig voorbeeld geven waar de Belgen/Amerikanen op een gelijk aardige manier last haddeen van christene???

P.S. een ongelukkig gelijkstelling tussen moslims en al qauda. Dit zij ze niet. Maar de piloten van 11/9 wel.

[edit]

>>Kun je een gelijk aardig voorbeeld geven waar de Belgen/Amerikanen op een gelijk aardige manier last haddeen van christene???

De eerste wereld oorlog.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 maart 2005 - 14:32

>>Kun je een gelijk aardig voorbeeld geven waar de Belgen/Amerikanen op een gelijk aardige manier last haddeen van christene???

Wat dacht je van de eeuwenlange terreur die de kerk in half Europa heeft uitgeoefend?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Hallo1979

Hallo1979

• >1k berichten
  • 1172 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 maart 2005 - 14:39

ok ik wil je niet vals beschuldigen... het leek zo.

het herhaaldelijk noemen van de moslims, terwijl het niet zo is dat door een consensus alle moslims belgie/ amerika willen vernietigen. deed me iets vermoeden dat er blijkbaar niet is.

De islam heeft een fundamentalistische stroming binnen zich die zich nergens aan wil conformeren, maar hiervan kun je de moslims niet verantwoordelijk houden.

Moeten christenen zich verantwoordelijk voelen voor de christelijke etnische zuiveringen in kosovo?
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent
the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures