[Recht en Journalistiek] Recht van Antwoord

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 15

[Recht en Journalistiek] Recht van Antwoord

Wie kan mij verder helpen met informatie over het Recht van Antwoord? Dit is kortweg het wettelijke recht om kosteloos een reactie te laten plaatsten in een medium, waarin je genoemd bent.

Ik ben vooral op zoek naar sites, boeken en artikelen die over

specifiek over het Recht van Antwoord gaan, liefst (maar niet noodzakelijk) in relatie tot Nederland.

THNX

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [Recht en Journalistiek] Recht van Antwoord

Als ik op zoek ga naar wetten duik ik altijd even in de SDU wettenbank ( http://wettenbank.sdu.nl/ ). Duurt meestal wel een tijdje voordat je gevonden hebt wat je zoekt. Je moet er wel lid voor zijn (maar mag het ook een maandje gratis proberen). Ik zit zelf op de TU Eindhoven, en zij hebben een site-wide licentie, dus ik kan er zelf gewoon op. Laat 't ff weten als je zelf echt niets kan vinden...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Re: [Recht en Journalistiek] Recht van Antwoord

AllumaN schreef:Wie kan mij verder helpen met  informatie over het Recht van Antwoord? Dit is kortweg het wettelijke recht om kosteloos een reactie te laten plaatsten in een medium, waarin je genoemd bent.

Ik ben vooral op zoek naar sites, boeken en artikelen die over

specifiek over het Recht van Antwoord gaan, liefst (maar niet noodzakelijk) in relatie tot Nederland.

THNX
Mocht je iets gevonden hebben, laat je het mij weten want ik heb ook die info nodig.

merci

Berichten: 15

Re: [Recht en Journalistiek] Recht van Antwoord

tieniemienie schreef:
AllumaN schreef:Wie kan mij verder helpen met  informatie over het Recht van Antwoord? Dit is kortweg het wettelijke recht om kosteloos een reactie te laten plaatsten in een medium, waarin je genoemd bent.

Ik ben vooral op zoek naar sites, boeken en artikelen die over

specifiek over het Recht van Antwoord gaan, liefst (maar niet noodzakelijk) in relatie tot Nederland.

THNX
Mocht je iets gevonden hebben, laat je het mij weten want ik heb ook die info nodig.

merci
Doe je ook onderzoek naar het Recht van Antwoord?

Berichten: 159

Re: [Recht en Journalistiek] Recht van Antwoord

Heb je al de de Nederlandse Vereniging voor Journalistiek (NVJ) geprobeerd? Ik weet niet, of je direct op hun site (www.villamedia.nl of www.nvj.nl) al een antwoord vindt op je vraag, maar mogelijk kun je er wel een contactpersoon vinden die meer weet!

Edit: Ze hebben daar ook een forum, dus misschien kun je daar ook posten? En dan is er nog de site van de Raad voor de Journalistiek (www.rvdj.nl), wie weet wat je daar nog vindt (je kunt er ook in zaken zelf zoeken!

Succes!

Reageer