C++ opdracht met while

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 7.068

Re: C++ opdracht met while

Dan had ik me minder moeite hoeven te doen om het te begrijpen.
De code is te lezen als engels. Commentaar (wat ik ook in het engels zou doen) is dan dus onzinnig. Sterker nog, het zou alleen maar afleiden van de code en het geheel onoverzichtelijker maken.
Dan was de code over een jaar nog duidelijk geweest.
Kom over een jaar maar terug. Je zal het nog steeds snappen.
Dan had je, waarschijnlijk, a voor while gedeclareerd waardoor het nog iets efficiënter was.
Nee, had ik niet. Op deze manier is de 'a' volledig lokaal. Dat is ook in overeenstemming met het algoritme. "Premature optimization is the root of all evil".

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: C++ opdracht met while

Premature optimization is the root of all evil
Mee eens, en ook: Reading code is more difficult than writing it.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Re: C++ opdracht met while

hoi cycloon,

Het programmatje dat je geschreven hebt moet niet vermenigvuldigen. alleen optellen en aftrekken doet hij dit ook

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: C++ opdracht met while

*gast_Niels6908_* schreef:hoi cycloon,

Het programmatje dat je geschreven hebt moet niet vermenigvuldigen. alleen optellen en aftrekken doet hij dit ook
De momenten dat er vermenigvuldigt is net om af te trekken en op te tellen. Het programma vermenigvuldigt elke keer je de while doorloopt met -1 waardoor je dus hele tijd + - + - + - + - ... krijgt. Het programma werkt zoals ik het heb geïnterpreteert.

Reageer